سهم بیماران سرطانی از خدمات انتقال خون چقدر است؟

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل انتقال خون البرز گفت: بیماران سرطانی یک سوم فراورده های سلولی خونی و نیمی از پلاکت های تهیه شده در مراکز انتقال خون را دریافت می کنند. محمد رضا مهدی زاده اظهار کرد: بیماران مبتلا به سرطان ممکن است به خاطر از دست دادن خون در حین عمل جراحی به تزریق

کد خبر : 8121
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 - 12:34
سهم بیماران سرطانی از خدمات انتقال خون چقدر است؟

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل انتقال خون البرز گفت: بیماران سرطانی یک سوم فراورده های سلولی خونی و نیمی از پلاکت های تهیه شده در مراکز انتقال خون را دریافت می کنند.

محمد رضا مهدی زاده اظهار کرد: بیماران مبتلا به سرطان ممکن است به خاطر از دست دادن خون در حین عمل جراحی به تزریق خون و فراورده های خونی نیاز داشته باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، این بیماران برای جبران عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمی درمانی نیز نیاز به دریافت فراورده‌های خونی دارند.

وی افزود: داروهای شیمی درمانی نمی‌توانند بین سلول های بدن و سالم افتراق قائل شوند به همین دلیل علاوه بر سلول‌های سرطانی بر سلول‌های طبیعی بدن نیز تاثیر دارند.

این مسئول توضیح داد: بر این اساس مغز استخوان که مرکز تولید سلول های خون است بر اثر شیمی درمانی و مصرف دارو تحت تاثیر قرار می‌گیرد وتوانایی‌اش در تولید سلول‌های حدی خون کم می‌شود به همین دلیل بیمار به تزریق گلبول‌های قرمز و پلاکت نیاز پیدا می کند.

مدیر کل انتقال خون البرز ابراز کرد: به طور تقریبی بیماران سرطانی یک سوم از فراورده‌های خونی و بیش از نیمی از پلاکت‌های تهیه شده درمراکز انتقال خون را دریافت می‌کنند.

مهدی زاده با تاکید بر مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود با اهدای خون و پلاسمای خود سفیر حمایت از بیماران خاص باشند.

وی با اشاره به امکان کمبود ذخایر خونی در روزهای سرد گفت: با توجه به کاهش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون در فصل زمستان ، از شهروندان تقاضا می‌شود با اهدای خون خود گرما بخش زندگی بیماران در این روزهای سرد باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.