کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های البرز

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به معدوم سازی بیش از چهار میلیون قطعه طیور در مرغداری های استان گفت : البرز از نظر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان رتبه سه کشور داشت. شریفی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان البرز گفت: آنفولانزای فوق حاد پرندگان در البرز کاملا

کد خبر : 8066
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 12:57
کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های البرز

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به معدوم سازی بیش از چهار میلیون قطعه طیور در مرغداری های استان گفت : البرز از نظر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان رتبه سه کشور داشت.

شریفی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان البرز گفت: آنفولانزای فوق حاد پرندگان در البرز کاملا کنترل شده و 40 روز است با کنترل جوجه ریزی ها موردی از ابتلا به این بیماری مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه 65 مرغداری در البرز درگیر این بیماری شد، افزود: کنترل این بیماری در شرایطی صورت گرفت که استان های همسایه و نزدیک ما شیوع قابل توجهی از این بیماری را داشته اند و ما با بازرسی های مستمر اجازه شیوع مجدد را ندادیم.

در این جلسه همچنین اعلام شد ، تامین بخشی از آب آشامیدنی مناطق کم کیفیت البرز به بخش خصوصی واگذار می شود.

مفاد مراحل اخذ مجوز فعالیت تصفیه کنندگان و فروشندگان خصوصی و صنفی آب آشامیدنی و شیوه عرضه در مناطق مورد نیاز نیز ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.