در این بحران نقش ادارات دیگر چه بود

پایگاه خبری البرز ما- بارش برف در چند روز گذشته فرصتی دست داد تا افراد مختلف از منظر خود عملکرد شهرداری را مورد نقد قرار دهند اکنون که تقریبا بحران را پشت سر گذاسته ایم با خود می اندیشم آیا به غیر از شهرداری از دیگر ادارات کل استان البرز که خدمات رسان هستند خبر

کد خبر : 7936
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 - 12:58
در این بحران نقش ادارات دیگر چه بود

پایگاه خبری البرز ما- بارش برف در چند روز گذشته فرصتی دست داد تا افراد مختلف از منظر خود عملکرد شهرداری را مورد نقد قرار دهند اکنون که تقریبا بحران را پشت سر گذاسته ایم با خود می اندیشم آیا به غیر از شهرداری از دیگر ادارات کل استان البرز که خدمات رسان هستند خبر دارید؟به عنوان یک روزنامه نگار که مسائل اجتماعی شهر را به نقد می کشم با خود فکر می کنم به راستی ادارات خدمات رسان در این بحران چه اقدامی انجام دادند و کجای مدیریت این بحران قرار می گیرند؟
با شروع بارش برف در شهر کرج علاوه بر مشکلاتی که شکل کلیشه به خود گرفته برخی مناطق کرج شاهد مشکلات دیگری بودند به عنوان مثال در عظیمیه برق تاصبح قطع شد بعد از آن هم شاهد افت شدید گاز و قطعی آن در عظیمیه بودیم.
در این میان ادارات دیگری بودند که در وانفسای بارش برف وظایف ذاتی خود را فراموش کرده بودند به عنوان مثال اداره راه و شهرسازی اتوبان و راه های روستایی را رها کرده به نحوی که در شب بارندگی تعداد قابل توجهی از البرز نشینان در بزرگراه تهران کرج اسیر شدند. پلیس راهور هم که از همان ابتدای بارش برف به کل تعطیل بود.

در طول مدت بارندگی عده ای فقط مدیریت شهری را به نظاره نشسته و عملکرد آنها را به نقد کشیدند!!!
به راستی در این بحران ادارات دیگر وظایفی نداشتند؟ اگر شورای شهر خود را در محدوده شهرداری از همان دوره اول محدود نمی کرد امروز شاهد این همه نارسایی در ادارات شهر نبودیم و بسیاری از مشکلات شهر بر طرف می شد. اگر شورای شهر تمام ابعاد خدماتی شهر را در رصد خود قرار می داد شاید وضعیت بهداشت و درمان وضعیت خیلی بهتری از حال حاضر داشت هر چند در این سال ها وضعیت بیمارستان های استان از چند سال پیش خیلی بهتر شده با این حال بنا به اظهار وزیر بهداشت در بخش بیمارستانی ودرمان در چند سال پیش البرزجزو فقیرترین استان ها بود.
امروز اداره برق استان وضعیت ضعیف و غیر قابل قبولی دارد با شروع بارش برف برق خیلی از مناطق بخصوص عظیمیه قطع گردید و تا صبح روز بعد قطع بود بعد از آن نیز قطعی پی در پی بخصوص در عظیمیه خیابان پاسداران به بالا با وزش یک باد ساده و بارش باران و برف قطعی ها گریبان مردم را می گیرد. اداره کل آبفا صدای مظلومیت رود چند هزار ساله کرج را برای اینکه از طریق تونل به تهران نرود را نشنیده اند!

نشریه نقش البرز و دیگر رسانه های استان هشدار های پی در پی در این خصوص داده اند اما متاسفانه گوش شنوایی نیست!
اکنون که به برکت بارش برف عملکرد مدیریت شهری در بوته نقد قرار گرفت و خود شهردار در حضور اعضای شورای شهر مجموعه تحت امر خود را به نقد کشید و ۷۰ درصد از عملکرد نیروهای شهرداری را قابل قبول دانست فرصت خوبی است تا دیگر دستگاه های خدمات رسان نیز در منظر نقد منتقدین قرار گیرند چرا که به گفته بعضی از اعضای شورای شهر در زمان بارش برف در هنگام غروب شنبه اگر یک مامور راهنمایی و رانندگی در برخی معابر بودند و ترافیک را هدایت می کردند چه بسا مردم راحت تر به منازل خود می رسیدند.
بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه ای از همکاران خود تقاضا می کنم از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو ممکن بهره برداری کنند و سایر دستگاه های خدمات رسان را در بوته نقد قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.