موسیقی و رقص محلی در جذب تماشاگر موفق است نه مخاطب

پایگاه خبری البرز ما- نمایشگاه گردشگری کشور که با حضور استان های مختلف در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی برگزار شده بود فرصتی دست داد تا  توانمندی های گردشگری البرز به اقشار مختلف جامعه معرفی گردد. در این بین استان هایی در جذب بازدید کنندگان موفق تر بودند که نوا و رقص محلی داشتند

کد خبر : 7740
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 - 11:19
موسیقی و رقص محلی در جذب تماشاگر موفق است نه مخاطب

پایگاه خبری البرز ما- نمایشگاه گردشگری کشور که با حضور استان های مختلف در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی برگزار شده بود فرصتی دست داد تا  توانمندی های گردشگری البرز به اقشار مختلف جامعه معرفی گردد. در این بین استان هایی در جذب بازدید کنندگان موفق تر بودند که نوا و رقص محلی داشتند و در واقع این استان ها توانسته بودند غرفه های خود را رونق ببخشند این موضوع دستمایه گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری البرز ما با احمد ترکاشوند معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز شد.

وی در پاسخ به این پرسش گفت:

غرفه های استان هایی که اقدام به برگزاری رقص و موسیقی محلی کرده اند تماشگر جذب کرده و در جذب مخاطب موفقیتی به دست نیاورده اند مخاطب این است که شما بتوانید افرادی که از غرفه گردشگری شما عبور کرده اند برگردانید آیا من و شما در این محیط که در حال گفتگو هستیم آرامش ذهنی داریم؟ در واقع پاسخ منفی است ، معرفی جاذبه های گردشگری در یک فضای آرام محقق می گردد ما این فضا را به کمک فیلم،کلام و صدا فراهم آورده ایم.

بنده به عنوان کارشناس گردشگری اعتقاد دارم معرفی جاذبه ها نیاز به موسیقی، رقص محلی و پایکوبی ندارد بلکه به یک فضای آرام احتیاج دارد، موسیقی جاذبه است و برای ارائه آن نباید داد زد، غرفه استان البرز تلاش کرده با جذب مشارکت بخش خصوصی نسبت به جاذبه هایش اقدام کند کما اینکه مشاهده می کنید غرفه های صنایع دستی، غرفه کودک، معرفی نوع جدیدی پذیرایی، معرفی محصولات روستایی استان البرز در جهت جذب گردشگر مجموعه ای از اقدامات البرز در نمایشگاه گردشگری کشور می باشد.

اگر مخاطب شناسی شود متوجه می شویم که این موسیقی که سر وصدا ایجاد کرده گردشگر برای استان ها جمع نمی کند ما در این نمایشگاه در حال نشانه گذاری بر روی مخاطبان هستیم. در غرفه استان البرز نیز موسیقی داشتیم ولی برداشتم این است این موسیقی کمکی برای جذب و اثر گذاشتن بر نگاه مخاطب ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.