مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز: توسعه و گسترش صنعت بوم گردی البرز در اولویت

پایگاه خبری البرز ما- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به قرار گرفتن استان البرز بر سر راه استان های دیگر گفت: 13 استان از معبر استان البرز گذر می کنند و باید از این فرصت استفاده شود تا برای مسافرانی که این استان را به عنوان گذرگاه انتخاب می

کد خبر : 7717
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1396 - 14:53
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز: توسعه و گسترش صنعت بوم گردی البرز در اولویت

پایگاه خبری البرز ما- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به قرار گرفتن استان البرز بر سر راه استان های دیگر گفت: 13 استان از معبر استان البرز گذر می کنند و باید از این فرصت استفاده شود تا برای مسافرانی که این استان را به عنوان گذرگاه انتخاب می کنند توقف کرده و اقامت داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری طالقانی افزود: هم اکنون استان قزوین این شرایط را برای مسافرین ایجاد کرده و صنعت گردشگری را رونق بخشیده است .
وی البرز را جزو جوانترین استانها خواند و گفت: البرز به عنوان سی و یکمین استان کشور پیش از این به علت پیوستگی و وابستگی به تهران داشته های ارزشمندش ناشناخته و مغفول مانده است.
صابری ابراز داشت: در اولین قدم باید داشته های ارزشمند استان البرز را در بخش های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، مفاخر و… معرفی نموده و موقعیت سرمایه گذارها را برای سرمایه گذاری تسهیل کنیم.
وی در خصوص توسعه و گسترش زیرساخت های گردشگری بیان داشت: به تازگی شاهد احداث و بازگشایی محورهای جدیدی همچون محور شهید همت که از قسمت شمالی شهر کرج در دامنه البرز عبور می کند و به بزرگراه کرج- قزوین متصل می شود، همچنین محور دیگری نیز که از آبیک به سمت فردیس در حال احداث و تکمیل می باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ضمن دعوت به همکاری دستگاه های اجرایی استان همچون سازمان جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، بنیاد مسکن، اداره کل راه و شهرسازی  اذعان داشت: با همکاری همه دستگاه های اجرایی به صورت هماهنگ تحت مدیریت عالی استاندار محترم می توان اقداماتی برای تشویق و حمایت از سرمایه گذارانی که در بخش واحدهای اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی برای تورگردی انجام داد و در خصوص تهیه کتاب ها و جزوات معرفی آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان با این اداره کل همکاری داشته باشند.
وی با تشریح برنامه های خاص این اداره کل در خصوص بوم گردی اذعان داشت: بسیاری از مردم از زندگی آپارتمان نشینی خسته اند و دنبال اماکن اقامتی ارزان تر و سنتی تر هستند تا در آنجا اقامت کنند، البته همه به دلایل خاصی به سمت اقامت در هتل ها نمی روند و هتل ها مشتریان خاص خود را دارد و این اداره کل برنامه های ویژه ای را خصوص بوم گردی در دست اقدام دارد.
صابری ادامه داد: برخی از مردم می خواهند تا چند روزی را در یک خانه ای سنتی قدیمی با اتاق ها، اندرونی ها و حوضچه با استفاده از غذاهای سنتی آن منطقه استفاده نمایند که این مهم باعث می شود تا صنعت گردشگری گسترش یابد و چندین نفر مشغول به کار خواهند شد.
وی افزایش اشتغال زایی در این صنعت را مهم برشمرد و تصریح کرد: با رونق بوم گردی سهل الوصول ترین و ساده ترین فرصت های شغلی ایجاد می شود و خانه های سنتی ارزشمندی که در روستاهای مختلف شهرستان های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، فردیس و کرج وجود دارد حفظ و بازسازی خواهند شد.
صابری، لازمه توسعه صنعت گردشگری خصوصاً بوم گردی را مذاکره با صاحبان خانه های سنتی و تحت حمایت قرار دادن آنها عنوان کرد و گفت: متقاضیان با معرفی به بانک های عامل و دریافت وام های 4 و 6 درصد بخش بوم گردی را مورد حمایت قرار می دهیم.
وی ادامه داد: در حال انعقاد تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن هستیم تا با همکاری این نهاد به رونق بوم گردی بپردازیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان سخنان خود صنایع دستی و مشاغل خانگی را از جمله موارد دیگری دانست که مورد توجه این اداره کل عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.