نقش هنر در حفظ محيط زيست و افزايش مشاركتهاي مردمي

پایگاه خبری البرزما- اولين نشست هم انديشي بين مديران دانشگاه فني حرفه اي و اداره كل حفاظت محيط زيست استان البرز در محل اداره كل استان تشكيل گرديد. در اين جلسه فردين حكيمي مدير كل حفاظت محيط زيست استان البرز گفت :هنر نيز يكي از مولفه هاي اصلي محيط زيست است و تلفيق هنر و

کد خبر : 7320
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 11:48
نقش هنر در حفظ محيط زيست و افزايش مشاركتهاي مردمي

پایگاه خبری البرزما- اولين نشست هم انديشي بين مديران دانشگاه فني حرفه اي و اداره كل حفاظت محيط زيست استان البرز در محل اداره كل استان تشكيل گرديد.

در اين جلسه فردين حكيمي مدير كل حفاظت محيط زيست استان البرز گفت :هنر نيز يكي از مولفه هاي اصلي محيط زيست است و تلفيق هنر و محيط زيست و بيان چالشها و بحرانهاي محيط زيستي با زبان هنر موجب افزايش ميزان مسئوليت پذيري ، افزايش فرهنگ حفاظت از محيط زيست و مشاركتهاي مردمي خواهد شد.

وي در ادامه خاطر نشان كرد : چالشها و بحرانهاي زيست محيطي ( آلودگي هوا، آب ، رودخانه ، پسماند، مشكل ريزگردها ) نياز به توجه ويژه دارد و آگاهي بخشي مردم و اطلاع رساني جهت آشنايي مردم با چالشهاي زيست محيطي و جلب مشاركت و همراهي مردم در جهت كاهش بحرانهاي زيست محيطي ضروري است .

حكيمي گفت : عموما تصوير كشيدن هر چيزي به مراتب سريعتر از نوشته ، پيام را به مخاطبين منتقل مي كند لذا يك طراح گرافيك حرفه اي ميتواند، با تصوير كشيدن مسائل و بحرانهاي زيست محيطي و راه حل هاي آن ، مردم را نسبت به اتفاقاتي كه در اطرافشان مي گذرد و سلامت آنها را تهديد ميكند، آگاه كند، به شرط اينكه اين هنر براي تمامي اقشار جامعه ملموس و قابل درك باشد.

ايشان همچنين به موضوع آگاهي دادن مردم در مورد مصرف بي رويه كاغذ ، آب ، توليدزباله و فاضلاب با زبان هنر و برگزاري جشنواره ها و مسابقات در خيابانها با طراحي پوستر تاكيد كردند.

رئيس دانشگاه فني و حرفه اي استان البرز نيز ضمن تاكيد بر ضرورت حفظ محيط زيست و اطلاع رساني آن براي شهروندان اظهار داشت : دانشگاه فني و حرفه اي با تمام توان و ظرفيت دانشجويان هنر آماده هرگونه همكاري در جهت حفاظت از محيط زيست و ترويج و فرهنگ حفاظت از محيط زيست مي باشد.

گفتني است در پايان مقرر گرديد همكاري هاي مشترك محيط زيست استان و دانشگاه فني و حرفه اي در قالب انعقاد تفاهم نامه مشترك پيگيري گردد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.