سکانس های مختلف شورایی ها و شهردار

پایگاه خبری البرز ما-  در یکی از جلسات شورا، وقتی شهردار در پایان وقت به اتفاقات پیش آمده پرداخت و از  اعضای شورای شهر به دلیل اتفاقات پیش آمده دلجویی نمود بعد از پایان جلسه، گویی چوب در لانه زنبور کرده بودند و شورا لحظات ملتهبی را تجربه کرد . بعضی از اعضاء دو نفری

کد خبر : 7015
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1396 - 13:12
سکانس های مختلف شورایی ها و شهردار

پایگاه خبری البرز ما-  در یکی از جلسات شورا، وقتی شهردار در پایان وقت به اتفاقات پیش آمده پرداخت و از  اعضای شورای شهر به دلیل اتفاقات پیش آمده دلجویی نمود بعد از پایان جلسه، گویی چوب در لانه زنبور کرده بودند و شورا لحظات ملتهبی را تجربه کرد . بعضی از اعضاء دو نفری و بعضی دیگر چند نفری در حال برگزاری جلسه و شور بودند . به دفتر هر کدام از اعضای شورا که می رفتید مسوول دفترش خبر از برگزاری جلسه با عضو دیگر می داد. به عبارتی وضعیت بی سابقه ای در شورا در حال شکل گیری بود. با توجه به اتفاقات پیش آمده ، قبل از اینکه شورا به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نماید و چند ماه بعد از پیروزی لیست امید ، تحلیل کنندگان کرجی تحلیل های متفاوتی از روند انتخاب شهردار و دسته بندی های شکل گرفته می دادند . عده ای شورای پنجم کرج را بی شباهت به شورای اول تهران نمی دانستند و اعتقاد داشتند که سرانجامی به مانند شورای اول شهر تهران در انتظار شورای پنجم شهر کرج می باشد. با مشاهده اتفاقات پیش آمده نکاتی بر خامه قلم جاری شد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

پرده اول :

وقتی که لیست امید از صندوق های انتخابات شورای شهر پیروز خارج شد گویا با خارج شدن این لیست از صندوق های رای گیری  امید نیز در دل شهروندان جای گرفت، این بار نوبت طرفداران لیست امید بود که جشن و شادی کنند ، اکثریت رای دهندگان از اینکه انتخابات شوراها نیز چون انتخابات ریاست جمهوری را برده اند شادمان و مسرور بودند . امیدوار بودند که هوای تازه در شهرشان در جریان افتاده و افراد با انگیزه به شورای شهر راه یافته اند. این اتفاق در شهر کرج که ویژگی های خاص خود را دارد انعکاس بیشتری داشت و بعد از سالیان مردم شهر یکصدا تغییر را صدا کرده بودند و افراد جدیدی را به شورا فرستاده بودند، شهر کرج ویژگی های خاص خود را دارد . هر مدیری که برای کار و خدمت به شهر می آید زنهار می یابد که کرج با تمام شهرهایی که در آن خدمت کرده ای متفاوت است با توجه به این ذهنیت پیروز شدن لیست امید در این شهر نشانه تغییرات عظیم باید تلقی نمود.

پرده دوم :

در روزهای بعد از انتخابات و مشخص شدن افراد پیروز ، افراد راه یافته به شورا ، به دور از انظار مردم و تقریبا به صورت چراغ خاموش در حال رایزنی و فعالیت بودند و حتی نحوه چگونگی انتخاب شهردار توسط آنها در آخرین ساعات رخ داد. فکرمی کنم تا این لحظه هنوز معیارهای انتخاب شهردار برای شهروندان مشخص نشده است و معلوم نیست اعضای شورای شهر بر چه معیاری اصغر نصیری را به عنوان شهردار انتخاب کرده اند، حتی روزی که اعضای راه یافته به شورای شهر از فرمانداری کرج خارج شدند خبرنگاران در آن لحظه از اتفاقات رخ داده بی اطلاع بودند.

پرده سوم :

انتخاب شهردار از جمله مهمترین اقدامات شورای شهر می باشد و اکنون که شورای کرج به دو جهت گیری 5 و 8 نفره تبدیل شده بود اصغر نصیری را به عنوان شهردار انتخاب نمودند و حتی نوشته یکی از اعضای شورای شهر در این خصوص خیلی جالب بود که آن عضو شورای شهر در یادداشتی در کانال اختصاصی خود نوشته بود : «جناب آقای دکتر نصیری شهردار محترم کرج؛ امضاء و صدورحکم شهرداری جنابعالی  توسط وزیر محترم کشور را تبریک عرض می نمایم. همانگونه که مستحضرید اینجانب در مرحله نهایی بنا به دلایلی که قبلا معروض داشتم به حضرتعالی رای نداده ام .ولی به رای همکارانم در شورا ،احترام گذاشته و برای موفقیت واعتلایی شهرکرج و زندگی موکلانم از بذل هرگونه همکاری در جایگاه قانونی خود جهت موفقیت تان دریغ نخواهم کرد» و اینگونه بود که شهردار کرج انتخاب شد.

پرده چهارم :

همانگونه که در یادداشت یکی از اعضای شورای شهر اشاره شده بود همگی سعی بر حمایت و موفقیت شهردار منتخب داشتند و در آن یادداشت آن عضو محترم شورای شهر تاکید شده که به رای همکارانم احترام گذاشته و برای موفقیت شما تلاش خواهم کرد. این در حالی بود که شهردار برای انتخاب همکارانش از جمله رییس حوزه شهردار ، قائم مقام، و معاونانش با چالش هایی مواجه شد حتی در همان ایام نمایندگان محترم کرج در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که با اهالی رسانه داشتند به این نکته و تغییرات و آمدن مدیران غیر بومی مخالفت های تلویحی و آشکار داشتند. با این حال نظرات مختلف بود به نحوی که در صحن علنی شورا یکی از اعضای شورای شهر در دفاع از عملکرد شهردار گفت: « وقتی ما شهردار را از خارج از شهر انتخاب کرده ایم باید دست او را برای انتخاب همکارانش باز بگذاریم و این ابتدایی ترین حق یک مدیر است تا افرادی را که می خواهد با آنها کار کند خود انتخاب نماید» نکته ای که خود شهردار نیز در مناسبت های مختلف از جمله نشست هم اندیشی که با اهالی رسانه داشت به آن اشاره نمود.

پرده پنجم:

در یکی از جلسات علنی شورای شهر کرج دو تن از اعضای شورای شهر نسبت به حضور افرادی که بدون مصوبه شورا در شهرداری حضور دارند اعتراض شدیدی نمودند، یکی از اعضای شورای شهر بعد از پایان جلسه رسمی در گفتگو با نمایندگان شهردار که در آن جلسه حضور داشتند با این لفظ « نکنید این کارها و درست نیست» در این مورد اعتراض خود را نشان می داد،  و حتی یکی از آنها از اصطلاح مدیران مترویی نام برد که این سخنان واکنش شدید شهردار را در جلسه بعد در پی داشت و اظهار داشت : « بنده تمایلی ندارم به ین مسائل حاشیه ای ورود کنم و اکنون که نقدها به دور از انصاف و اعتدال خارج شده و به گزافه گویی تبدیل شده مجبور هستم واکنش نشان دهم» .

پرده ششم:

استفاده از واژه « گزافه گویی» توسط شهردار کافی بود تا شورا به مانند بمب ساعتی منفجر شود و واکنش بعضی از اعضای شورای شهر در آن جلسه برانگیخته شود و حتی در جلسه بعدی شورا، نطق چند نفر از اعضای شورای شهر به این مبحث اختصاص پیدا کند و در نهایت یک تذکر 12 امضائه به شهردار داده شود و آن تذکر در صحن شورا در حضور اصحاب رسانه قرائت شود.

پرده هفتم:

جلسه بعد از این اتفاقات منتظر بودیم تا شهردار را در صحن علنی ببینیم که شهردار حضور پیدا نکرد و همین موضوع دست مایه یادداشت بعضی از خبرنگاران شد که جلسه ای مهمتر از شورا بوده که شهردار در این جلسه حضور پیدا نکرده است . اما در جلسه بعدی شورا شهردار حضور پیدا کرد و در پایان جلسه در یک نطق خیلی آرام از اعضای شورای شهر دلجویی نمود.

در این نوشتار سعی شد تا در هفت سکانس فریمی از اتفاقات شورای امید و شهردار منتخب شان در دیدگاه خوانندگان قرار گیرد به عنوان عضو کوچکی از اصحاب رسانه این استان و شهر کرج لازم است نکاتی به اعضای شورا که جملگی از اکابر و بزرگان شهر و از فرهیختگان و دانشگاهیان در حد اعلی می باشند از باب «انما انت مذکر» نکاتی یادآوری شود .

حضرات محترم اعضای شورای حتما به این نکته اذعان دارند که دکتر نصیری منتخب خودشان است و همان گونه که شورا بعد نظارتی دارد بعد حمایتی نیز دارد و شهروندان به مانند شهردار توقع دارند تا اعضای شورای شهر از فرد منتخب خودشان با قاطعیت حمایت کنند و باز اعضا توجه دارند که اکنون اصغر نصیری منتخب شورای اسلامی شهر کرج می باشد نه منتخب 8 ، 9 یا چند نفر و اما بعد ،  چندین و چند سال است که شهرداری با همین مدیران و نخبه های حاضر در حال اداره شدن می باشد در واقع این مدیران چه گلی به سر کرج زده اند که اینقدر بر مدیریت بومی اصرار می ورزید گواه عملکرد مدیران میانی بومی این شهر را می توان در پل هایی که در گوشه گوشه این شهر احداث گردیده به نظاره نشست که هر از چند گاهی خبر از شکاف و سرازیر شدن آب از میانه پل به گوش می رسد . در نوشته یا یادداشتی اشاره شده بود که آقایان وقتی علم مدیریت را ندارید مثل اینکه مربی از خارج می آورید مدیر نیز از خارج وارد کنید. حال که اعضای شورای شهر تصمیم گرفته اند تا مدیری غیر بومی انتخاب کنند اجازه دهید تا در چینش نیروها آزادی عمل داشته باشد و بعد حداقل یک یا دوسال به او فرصت دهید تا بتواند حداقل قسمتی از برنامه های خود را اجرا نماید اگر دیدید که برنامه ای در چنته ندارد روال قانونی نظارتی شورا را اعمال نمایید.

در پایان از تمامی اعضای شورای شهر که جزء برجستگان مدیریتی و دانشگاهی هستند درخواست می نمایم تا به شهردار فرصت مانور و وقت کافی برای فعالیت و پیاده سازی برنامه هایش بدهند شاید این فرصت یعنی حضور لیست امید در نظام شورایی کرج تکرار نشدنی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.