فرمانده سپاه البرز: رشادت های کودکان ونوجوانان شهید نباید فراموش شود

پایگاه خبری البرزما- فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت که در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدای کودک و نوجوان زیادی داشتیم که بیان رشادت های آنان تنه به تنه افسانه ها می زند. سردار سید یوسف مولایی در نشستی که باحضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و

کد خبر : 6569
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1396 - 9:47
فرمانده سپاه البرز: رشادت های کودکان ونوجوانان شهید نباید فراموش شود

پایگاه خبری البرزما- فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت که در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدای کودک و نوجوان زیادی داشتیم که بیان رشادت های آنان تنه به تنه افسانه ها می زند. سردار سید یوسف مولایی در نشستی که باحضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس با موضوع تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان در جنگ توسط البرز، برگزار شد، افزود: در البرز از جمله این شهیدان می توان از شهید محمدحسین فهمیده، شهید بهنام محمدی و شهید رضا پناهی نام برد.
وی بابیان اینکه این کودکان در 8سال دفاع مقدس حماسه های زیادی آفریدند، اظهار داشت:زنان و کودکان بیشترین آسیب های روحی، روانی و جسمی را در جنگ ها می بینند که باید بررسی و ابعاد آن مورد کنکاش قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه جنگ و منازعه ابعاد پیدا و پنهان زیادی دارد باید به تمام زوایای آن پرداخت زیرا در زمان جنگ و بعد از آن شاید نتوان به آن پرداخت ولی با گذشت زمان بای نقش بخش های مختلف اقشار مردمی را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که از جمله آنان نقش زنان و کودکان است.
مولایی ادامه داد: زنان و کودکانی که خواسته و گاه ناخواسته در جنگ حضور دارند و جزو انسان هایی هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صحنه های مختلف جنگ حضور دارند و متاثر از آن خواهند بود.
وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس که برای نخستین بار در کشور توسط این استان برگزار می شود، افزود: این جشنواره اهداف و موضوعات مختلفی دارد که از جمله آن می توان به نقش مادر انگیزاننده برای رزمنده، نقش یک همسر مشوق، نقش یک رزمنده خانم و نقش پشتیبانی بانوان اشاره کرد.
فراخوان نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرز توسط بسیج هنرمندان استان البرز منتشر و در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 97 آیین پایانی آن برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.