آمریکای لاتین خطرناک ترین منطقه برای خبرنگاران در سال 2017 اعلام شد

پایگاه خبری البرزما – ‘موسسه بین المللی مطبوعات’ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که آمریکای لاتین خطرناک ترین منطقه برای خبرنگاران در جهان محسوب می شود.براساس آمارهای اعلام شده این موسسه بین المللی، بیشترین کشته های خبرنگاران و روزنامه نگاران طی سال 2017 در منطقه امریکای لاتین در مکزیک بوده است. از میان فعالان

کد خبر : 6475
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 12:11
آمریکای لاتین خطرناک ترین منطقه برای خبرنگاران در سال 2017 اعلام شد

پایگاه خبری البرزما – ‘موسسه بین المللی مطبوعات’ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که آمریکای لاتین خطرناک ترین منطقه برای خبرنگاران در جهان محسوب می شود.براساس آمارهای اعلام شده این موسسه بین المللی، بیشترین کشته های خبرنگاران و روزنامه نگاران طی سال 2017 در منطقه امریکای لاتین در مکزیک بوده است.
از میان فعالان رسانه ای که در سال جاری میلادی در آمریکای لاتین کشته شدند، 13 نفر از آنها در مکزیک جان خود را از دست دادند.
در این آمار عنوان شد که چهار خبرنگار در هندوراس، چهار خبرنگار در جمهوری دومینیکن و کلمبیا و در کشورهای گواتمالا، پرو و برزیل نیز هر کدام یک خبرنگار در سال 2017 کشته شدند.
در بیانیه موسسه بین المللی مطبوعات اعلام شد که به نظر می رسد تمامی این 24 خبرنگار- روزنامه نگار کشته شده در منطقه آمریکای لاتین طی سال 2017 از روی عمد و به دلیل فعالیت هایشان هدف قرار گرفتند.
باربارا ترییونفی مدیر این موسسه بین المللی گفت: قتل وحشیانه خبرنگاران- روزنامه نگاران در مکزیک و دیگر کشورهای جهان نشان می دهد که چگونه فاسد بودن قاتلان این فعالان رسانه ای، منجر به کشتارهای بیشتر می شود.
شمار خبرنگاران- روزنامه نگاران کشته شده منطقه آمریکای لاتین در سال 2017 بیشتر از منطقه خاورمیانه و شمال افریقا بوده است. کشته شدن 11 خبرنگار در عراق و 9 خبرنگار در سوریه باعث شده است تا خاورمیانه در مکان دومین منطقه خطرناک برای فعالان رسانه ای در سال 2017 قرار بگیرد.
در قاره آسیا نیز در سال 2017 شمار قربانیان رسانه ای به 19 نفر افزایش یافت. در منطقه صحرای جنوبی آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی به ترتیب هشت، پنج و دو خبرنگار در این سال کشته شدند.
مدیر این موسسه در ادامه تصریح کرد که شمار خبرنگاران – روزنامه نگاران کشته شده در سراسر جهان طی سال 2017 در مقایسه با سال 2016 کاهش یافته است. تاکنون در سال 2017، 81 خبرنگار- روزنامه نگار در سراسر جهان کشته شدند. این آمار در سال 2016، 120 نفر اعلام شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.