مردم انقلاب کردند که به حقوقشان برسند

پایگاه خبری البرزما- رئيس جمهور گفت: توجه مردم و مسئولان به حقوق شهروندي مي تواند آرامش جامعه، امنيت، احقاق حقوق مردم و احساس عدالت و تساوي براي جامعه باشد و بسيار مهم است. مردم انقلاب کردند که به حقوقشان برسند آقاي روحاني با تأکيد بر اجراي برنامه هاي دولت يازدهم خاطرنشان کرد: براي ما چند

کد خبر : 6419
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1396 - 11:37
مردم انقلاب کردند که به حقوقشان برسند

پایگاه خبری البرزما- رئيس جمهور گفت: توجه مردم و مسئولان به حقوق شهروندي مي تواند آرامش جامعه، امنيت، احقاق حقوق مردم و احساس عدالت و تساوي براي جامعه باشد و بسيار مهم است.

مردم انقلاب کردند که به حقوقشان برسند آقاي روحاني با تأکيد بر اجراي برنامه هاي دولت يازدهم خاطرنشان کرد: براي ما چند مسأله بسيار مهم است؛ ?طرح تحول سلامت، آرامش در مسائل اقتصادي، موضوع سياست خارجي و برجام، فضاي مجازي و يکي هم حقوق شهروندي براي ما بسيار اهميت داشت.
رئيس جمهور افزود:? در کنار گزارش 100 روزه اول کاري ام همزمان سايت حقوق شهروندي هم باز شد و بسياري از استادان حقوق، محققان و هنرمندان اظهار نظر کردند تا اينکه چند بار اين منشور اصلاح شد و درنهايت با 8 جلسه مشورت با استادان حقوق کشور نتيجه آن منشور حقوق شهروندي شد.
آقاي روحاني با اشاره به فضاي تبليغاتي در زمان انتخابات و اينکه گفته شد منشور حقوق شهروندي براي کار تبليغاتي ماست گفت:? از همان يک سال پيش تلاش کرديم تا اين منشور با اجراي کامل انجام شود.
وي با اشاره به مبارزات مردم ايران در طول 110 سال گذشته و از زمان مشروطه با طرح اين سؤال که اين همه مبارزه براي چه بود افزود:? در يک کلمه مردم مي خواستند به حقوق مادي،? معنوي و اجتماعي خود برسند و به حقوقشان دست يابند.
رئيس جمهور تأکيد کرد: مردم انقلاب کردند تا به حقوقشان برسند. در انتخابات شرکت مي کنند تا به حقوقشان دست يابند و حقوق شهروندي يعني اينکه از انقلاب مشروطه به اين طرف ملت گفتند که ما نمي خواهيم رعيت باشيم.
آقاي روحاني گفت: اينکه آقايي فرمانروايي کند و مردم مجري فرمان او باشند ديگر ممکن نبود و انقلاب هم شد که مردم بگويند ما شهرونديم، شاه نمي خواهيم، قانون مي خواهيم و هر کسي با هر مسئوليتي که دارد بالاتر از قانون نيست وظيفه اي مهم تر از اجراي قانون ندارد.

انقلاب کردیم تا هیچ کس بالاتر از قانون نباشد
رئیس جمهور گفت: ما انقلاب کردیم تا رعیت نباشیم و هیچ کس بالاتر از قانون نباشد.
آقای روحانی در اولین اجلاس حقوق شهروندی با بیان اینکه همه باید طبق قانون عمل کنند و مطیع قانون باشند، افزود: حقوق شهروندی نیز همین است و برای ما بسیار پراهمیت بود که مردم ما دسترسی به اطلاعات داشته باشند تا همه بدانند چه تصمیماتی در دولت اتخاذ می شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید ذیل قانون کار کنیم، گفت: هیچ کس حتی پیغمبراسلام(ص) که مجری قانون و مبلغ و مفسر قانون بود از عمل به قانون مستثنی نیستند چراکه پیامبر(ص) زودتر از همه به فرامین و وحی الهی عمل کرده است.
آقای روحانی افزود: اعلام کرده ام هر وزارتخانه که پیشنهادی را مطرح می کند قبل از اینکه در دستورالعمل هیات دولت قرار بگیرد باید در سایت درج شود تا همه از تمام پیشنهادها باخبر شوند و بدانند که دولت در ماه های آینده راجع به چه موضوعی بحث می کند.
رئیس جمهور گفت: همانطور که حضرت امام راحل فرمودند همه مردم ایران ولی نعمت ما هستند و ما آمده ایم خدمت و کار کنیم و من در روزهای اخیر چقدر خوشحال شدم وقتی بودجه ما به مجلس رفت و از فردا در فضای مجازی غوغایی به پا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.