دکتر نصیری:معمار وحدت حوزه و دانشگاه

پایگاه خبری البرزما- 27 آذر، روزي كه مي تواند يك مبدا تاريخي باشد نه از آن رو كه روز وحدت حوزه و دانشگاه لقب گرفته است، بلكه از اين رو كه جامعه دانشگاهي و حوزوي بزرگمردي را از دست داد كه در سر آرزوي بزرگي داشت و براي تحققش جان بر كف شد. شهردار کرج:

کد خبر : 6383
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1396 - 13:22
دکتر نصیری:معمار وحدت حوزه و دانشگاه

پایگاه خبری البرزما- 27 آذر، روزي كه مي تواند يك مبدا تاريخي باشد نه از آن رو كه روز وحدت حوزه و دانشگاه لقب گرفته است، بلكه از اين رو كه جامعه دانشگاهي و حوزوي بزرگمردي را از دست داد كه در سر آرزوي بزرگي داشت و براي تحققش جان بر كف شد. شهردار کرج: وحدت در جان مايه اش همدلي, همراهي, همفكري و همگرايي است و از همين رهگذر معمار اين وحدت براي آنكه دانشگاه تنها رويكرد علمي نداشته باشد و حوزه تك محوري به مسايل ننگرد, علم را براي حوزه و باور را براي دانشگاه ميخواست.

بدون ترديد تحول، نوآوری، نقادی و آزاد اندیشی از شاخصه های پویایی یك ساختار علمی – فقهی است و اين مهم در دوران حضور انديشمند بزرگ حوزه و دانشگاه به غايت مورد توجه قرار گرفت وچراغ راه اين دو نهاد مهم شد.

نماد وحدت حوزه و دانشگاه آموختن علوم جديد را براي حوزويان يك ضرورت مي دانست همانگونه كه فراگيري علوم اسلامي را نياز روز دانشگاهها اعلام مي كرد. به عبارتي اين روحاني نوگرا به همان ميزاني كه دانشگاهها را نيازمند شناخت از اسلام مي دانست، حوزويان را محتاج علوم مدرن و امروزي مي دانست.

وحدت کلید حلّ موفقیت و رمز پیروزی انقلاب اسلامي بوده و هست، وحدت یک ارزش اجتماعی و قبل از آن حتی یک ضرورت برای جامعه ای است که به سوی تحوّل پیش می رود، و اين به آن معنا نيست كه تعدد, تنوع و تكثر انديشه ها به رسميت شناخته نمي شود، بلكه تكثري كه بتواند منافع ملي و سرزميني را در پي آورد نه تنها ضروري كه ضامن بقاي جامعه است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.