حمايت از آسيب ديدگان زلزله در دستور كار مجلس

پایگاه خبری البرزما- رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: طرحي براي حمايت از آسيب ديدگان زلزله در دستور كار مجلس قرار دارد كه سريع تر به آن رسيدگي خواهد شد.دكتر علي لاريجاني در آغاز جلسه علني امروز مجلس با بيان اينكه حادثه زلزله اخير در كرمان و چند استان ديگر براي همه ملت تأثربرانگيز بود، گفت:

کد خبر : 6092
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1396 - 11:05
حمايت از آسيب ديدگان زلزله در دستور كار مجلس

پایگاه خبری البرزما- رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: طرحي براي حمايت از آسيب ديدگان زلزله در دستور كار مجلس قرار دارد كه سريع تر به آن رسيدگي خواهد شد.دكتر علي لاريجاني در آغاز جلسه علني امروز مجلس با بيان اينكه حادثه زلزله اخير در كرمان و چند استان ديگر براي همه ملت تأثربرانگيز بود، گفت: از كميسيون عمران خواسته شد تا رسيدگي لازم را صورت داده و به مجلس گزارش دهد.

وي در بخش ديگري از نطق پيش از دستور خود گفت: در روزهاي گذشته در ميان حوادث متعددي كه در سطح منطقه و بين الملل رخ داده كه هر كدام در جاي خود با اهميت بود هيچ يك به اندازه اقدام ناشيانه رئيس جمهور آمريكا درباره دستور جابجايي سفارت اين كشور در فلسطين اشغالي قلوب مسلمانان را آزرده نكرد حتي كشورهاي دوست آمريكا نيز اين اقدام ناپسند و غير عقلاني را تقبيح كردند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: هيچ يك از رؤساي جمهور آمريكا چنين رفتار ناشايستي نداشتند اما رئيس جمهور آمريكا پس از تماس تلفني با چند تن از رؤساي كشورهاي عربي با گستاخي به چنين عملي دست زد.

دكتر لاريجاني تصريح كرد: اخبار پشت صحنه حكايت از آن دارد كه اين كار در چارچوب طرحي سامان يافته است كه از قبل با برخي كشورها در حمايت از رژيم صهيونيستي، عادي كردن روابط با اين رژيم و به فراموشي سپردن ماجراي غم انگيز ملت فلسطين، هماهنگي صورت گرفته است كه اگر چنين باشد اين كشورها تمام حيثيت خود را حراج كردند براي هيچ.

وي افزود: ما نمي خواهيم چنين اخباري را باور كنيم اما محاسبات ساده اي نشان مي دهد آمريكا در اين ماجرا چه فضاحتي ايجاد كرده است و اگر كشورهاي اسلامي و عربي حساب خود را جدا نكنند از حيثيت خود چيزي باقي نخواهند گذاشت و ملت هاي مسلمان را در مقابل خود خواهند ديد.

دكتر لاريجاني ادامه داد: چندي پيش رئيس جمهور آمريكا در مانور سياسي كه در منطقه داشت، و با سر و صدا به خلاف مواضع دوره تبليغات انتخاباتي خود حرف هاي جديدي سر داد در ازاي آن حدود 500 ميليارد دلار از اموال منطقه را به جيب زد و با كمال وقاحت اعلام كرد وقتي سعودي ها و برخي از كشورها قول پول را در اين حد به ما دادند در جلسه آنها حضور يافتم حتي اخيرا نيز از كشور بحرين نگذشت و با پررويي در توئيت خود اعلام كرد پول خوبي از فروش سلاح به اين كشور حاصل كردم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: نتيجه بذل و بخشش كشورهاي منطقه را آمريكا اينگونه پاسخ داد. پول را از آنان گرفت اما همه آرمان هاي عربي و اسلامي را به پاي رژيم صهيونيستي ذبح كرد.

وي تصريح كرد: در اين ماجرا جدا از حماقت آمريكا، بيشترين خسارت را اين كشورها دادند، چرا؟ اگر آمريكا بدون اطلاع آنها چنين اقدامي انجام داده كه نشان دهنده كمال بي اعتنايي آمريكا به اين كشورها است،اين اقدام يادآور سخنان چند دهه قبل كيسينجر است كه گفته بود ارزش منابع نفتي كشورهاي عربي براي ما خيلي بيشتر از خود آنها است، علي القاعده در چنين فرضي بايد در رفتار اين كشورها آثاري از تنبه ديده شود كه دولت و ملت خود را اينگونه تحقير نكنند.

دكتر لاريجاني ادامه داد: اگر در آينده چرخشي در رفتار آنان ديده شود، آثاري از غيرت ديني و ملي را مي توان مشاهده كرد، اما اگر با اطلاع آنان آمريكا چنين اقدامي انجام داده كه اوج فلاكت سياسي اين كشورها است و اين مسئله اي نيست كه از ذهن ملت هاي مسلمان به خصوص فلسطينيان مظلوم محو شود، نفرت اين ماجرا براي اين كشورها ابدي خواهد بود.

وي افزود: ما اميدواريم همانگونه كه اين روزها اين كشورها موضع گرفته اند بدون اطلاع آنان باشد و اين كشورها هم مثل همه كشورها مخالف اقدام آمريكا باشند، ولي بپذيرند كه خسارت عمده را آنان كرده اند و بيشترين ضربه را اقدامات آنان به پيكر جامعه اسلامي زده است. حال انتظار از كشورهاي اسلامي مخصوصاً اين كشورها آن است كه موضع يكپارچه عليه آمريكا داشته باشند و اقدامات عملي عليه آمريكا اتخاذ كنند تا ايالات متحده ديگر هوس رفتار ارباب رعيتي با آنها نداشته باشد.

دكتر لاريجاني تصريح كرد: انتظار حداقلي ملت هاي مسلمان درباره اين گستاخي آمريكا، اين است تا روابط سياسي با اين كشور را تعليق كنند تا آقاي ترامپ درد رفتار تحقيرآميز نسبت به مسلمانان را درك كند و اگر همت بلندتري دارند، روابط تجاري خود را با آمريكا متوقف كنند تا اين رئيس جمهور متقلب تاجرمسلك بفهمد با حيثيت مسلمانان نمي تواند تجارت كند.

وي افزود: در كنفرانس وزراي خارجه كشورهاي عربي در حد اعلام مواضع اقدامي صورت گرفت اما اگر اتحاديه عرب و كشورهاي اسلامي به اقدامي عملي دست نزنند، نه تنها در تاريخ به بي عرضگي درباره اين حادثه مهم متهم مي شوند كه ايالات متحده را گستاخ تر خواهند كرد، البته ملت غيور و شجاع فلسطين راه خود را يافته است و رژيم بي هويت صهيونيستي نمي تواند با زد و بند با آمريكا و چند كشور زبون منطقه، صورت مسئله را عوض كند و براي مردم فلسطين جانمايي جديد در سرزمين هاي ديگر بكند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: سرزمين فلسطين متعلق به فلسطينيان است و خداوند مكر صهيونيست ها را به ذلت آنها بدل خواهد كرد.
وي همچنين با اشاره به حادثه بهمن اخير در اشترانكوه كه منجر به جان باختن تعدادي از كوهنوردان شد، گفت: به خانواده محترم كوهنوردان عزيز كه در حادثه اخير جان خود را از دست دادند تسليت مي گويم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: همچنين لازم است پيروزي هاي اخير ورزشكاران عزيز را كه قلوب ايرانيان را شاد كردند تبريك بگوييم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.