وزارت کشور یمن کشته شدن عبدالله صالح را تایید کرد

پایگاه خبری البرزما -در پی کشته شدن عبدالله صالح سخنگوي رسمي جنبش انصار الله يمن تاكيد كرد خطرناك ترين توطئه متجاوزان خنثي شد. علی عبدالله صالح، عارف زوکا، معاون وی و یاسرالعواضی دبیرکل حزب موتمر، در حال فرار با خودروی زرهی به سوی استان مأرب و در اطراف صنعا کشته شده‌اند. همچنین برخی منابع خبری گزارش

کد خبر : 5920
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 - 11:24
وزارت کشور یمن کشته شدن عبدالله صالح را تایید کرد

پایگاه خبری البرزما -در پی کشته شدن عبدالله صالح سخنگوي رسمي جنبش انصار الله يمن تاكيد كرد خطرناك ترين توطئه متجاوزان خنثي شد. علی عبدالله صالح، عارف زوکا، معاون وی و یاسرالعواضی دبیرکل حزب موتمر، در حال فرار با خودروی زرهی به سوی استان مأرب و در اطراف صنعا کشته شده‌اند. همچنین برخی منابع خبری گزارش می‌دهند، نیروهای انصارالله، مقر علی عبدالله صالح را به کنترل خود درآورده‌اند.
وزارت کشور یمن با صدور بیانیه ای تاکید کرد با پایان کار شبه نظامیان خائن و کشته شدن علی عبدالله صالح سرکرده آنها، امنیت در سراسر صنعا و دیگر استان ها برقرار شد.در این بیانیه آمده است: شبه نظامیان خائن شهروندان را کشتند و هرج و مرج ایجاد کردند و به طور مستقیم و علنی با کشورهای متجاوز همدستی کردند.

در حالی که خبرهای ضد و نقیضی درباره سرنوشت و محل حضور علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن پس از سیطره انصار الله بر مقر حزب کنگره یمن منتشر شده است، یکی از مقامات ارتش یمن که با انصار الله هم پیمان است کشته شدن او را تایید کرد. یحیی المهدی از مقامات ارتش یمن در گفتگو با اسپوتنیک کشته شدن صالح را تایید کرد.
در عین حال برخي مقامات در حزب كنگره يمن وابسته به علي عبدالله صالح رئيس جمهور سابق اين كشور تاييد كردند صالح خارج از صنعا پايتخت يمن كشته شده است. برخي منابع در جنبش انصارالله نيز گفتند صالح در حمله اي با استفاده از آر پي جي و تفنگ كشته شده است.مقامات در حزب كنگره يمن افزودند صالح در جنوب صنعا به همراه ياسر العوادي دستيار دبير كل حزب كنگره يمن كشته شده است.
محمد عبد السلام سخنگوي رسمي جنبش انصار الله يمن گفت علي عبدالله صالح خيانت كرد و در آخرين مصاحبه تلويزيوني خود با ناديده گرفتن قواعد شراكت، از متجاوزان پيش افتاد و انصار الله را به امور غير واقعي متهم كرد. عبد السلام تاكيد كرد اين امارات عربي متحده بود كه صالح و نزديكان او را به اين فلاكت دچار كرد در حالي كه برخي از اعضاي شريف جزب كنگره يمن خود را از اين توطئه دور نگه داشتند. وي افزود ما تاكيد مي كنيم كه همه بايد به هوش باشند تا مبادا فريب توطئه دشمنان را بخورند. ما از بزرگان و شيوخ قبائل قدرداني مي كنيم كه با آگاهي با توطئه اخير برخورد كردند. به ياري خداوند خطرناك ترين برگه دشمنان از ميان رفت و مردم يمن به خوبي از اين امتحان سربلند بيرون آمدند و با آگاهي كامل با آن برخورد كردند و اين تاكيدي بر پيروزي مردم يمن است زيرا ما دو راه بيشتر نداريم، يا پيروزي و يا شهادت سخنگوي رسمي جنبش انصار الله يمن گفت متجاوزان سعودي برخلاف حق به ما حمله كردند و اين در حالي است كه ما همواره خواستار راه حل سياسي بوده ايم و همچنان هستيم با اين حال ما در برابر حملات متجاوزان از خود دفاع مي كنيم. پيام ما به اعضاي شريف حزب كنگره يمن اين است كه ما خطاي صالح را به پاي همه نمي نويسيم و اعضاي شريف حزب كنگره يمن همچنان در دولت نجات ملي سهيم هستند و ما خواستار همكاري با آنان و با همه نيروها براي مقابله با دشمنان متجاوز هستيم. محمد عبدالسلام افزود ما بايد مراقب باشيم تا هيچ متجاوزي نتواند ما را در داخل هدف قرار دهد و بين ما اختلاف ايجاد كند. وي در پايان تصريح كرد شوراي عالي سياسي اوضاع را پس از كشته شدن صالح زير نظر دارد و همه تلاش خود را به كار خواهد گرفت تا با همكاري همه نيروهاي يمني خطرات را پشت سر بگذارد و اصلاحات سياسي را پيش ببرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.