700 طرح پژوهشی دانش آموزان البرز در حوزه علوم نوین

پایگاه خبری البرزما – مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان این استان امسال 700 طرح پژوهشی در حوزه علوم نوین و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی انجام و به دبیرخانه پژوهش استانی ارسال کردند. خسرو ساکی در برنامه استانی تجلیل از دانش آموزان پژوهنده البرز که در کانون شهید فهمیده کرج

کد خبر : 5636
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1396 - 9:21
700 طرح پژوهشی دانش آموزان البرز در حوزه علوم نوین

پایگاه خبری البرزما – مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان این استان امسال 700 طرح پژوهشی در حوزه علوم نوین و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی انجام و به دبیرخانه پژوهش استانی ارسال کردند.

خسرو ساکی در برنامه استانی تجلیل از دانش آموزان پژوهنده البرز که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، افزود: در 4 سال گذشته همواره شاهد حضور پر رنگ دانش آموزان در مسابقات علمی، جشنواره های پژوهشی ،برگزاری کارگاه های پژوهشی ،تکریم پژوهشگران و برپایی نمایشگاه های پژوهش در این استان بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر در کشورهای مختلف اموزش و پرورش تغییر و تحولات شگرف و اساسی شده است، اظهار کرد: این تغییرات بر محتوا و روش های آموزش تغییرات اساسی بوجود آورده است.
وی یاد آور شد: در این تغییر و تحولات توجه ویژه ای به پژوهش دانش آموزی شده است.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل موفقیت آمیز مدارس امروز را توجه به پژوهش تشکیل می دهد ،خاطر نشان کرد: امروز مدرسه ای کارنامه موفقیت آمیز دارد که در آن تعداد دانش آموزان پژوهشگر و رتبه آور درجشنواره های مختلف بالا باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: رویکرد پژوهشی در مدارس موجب می شود تا دانش آموزان در مدارس به جای حافظه پروری به سمت مساله محور، تفکر، خلاقیت،نوآوری ،تعمیق آموخته ها، کنجکاوی و جستجو گری سوق داده شود.
ساکی در ادامه به کسب 92 مدال طلا،نقره و برنز در مسابقات علمی کشوری و جهانی پرداخت و یاد آور شد: دانش آموز البرزی در المپیاد جهانی ریاضی مدال نقره گرفت.
وی اضافه کرد: دانش آموزان البرزی از مجموع 40 مقام جشنواره ملی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی توانستند 17 مقام را کسب کنند.
ساکی بیان کرد: دانش آموزان این استان در جشنواره نوآوری در فرآیندهای یادگیری هنرهای تجسمی و مهارت های هنری 29 رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.
وی ارتقاء رتبه کنکور البرز از 23 به 11 با کسب 600 رتبه زیر سه هزار را از دیگر موفقیت های آموزش و پرورش البرز در سطح کشوری و برون مرزی برشمرد.
وی یاد آور شد: امسال از 700 طرح دانش آموزی رسیده به دبیرخانه پژوهش البرز 220 طرح منتخب و در 16 غرفه در نمایشگاه استانی پژوهش به میزبانی دانشگاه پیام نور به نمایش گذاشته شد.
در این آیین از 56 دانش آموز برتر البرزی در حوزه پژوهش با اهدا لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل شد.
استان البرز 25 هزار معلم و 460 هزار دانش آموز دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.