شهرداری کرج از ایجاد مراکز مزاحم و تهدید کننده سلامت مردم جلوگیری کند

پایگاه خبری البرزما – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تکالیف شهرداری برای کاهش آلودگی هوا، گفت که شهرداری کرج بایستی از ایجاد مراکز مزاحم و تهدید کننده سلامت شهروندان جلوگیری کند. فردین حکیمی به آغاز فصل سرما و وارونگی هوا اشاره کرد و افزود: در شرایطی که با آغاز فصل سرما

کد خبر : 5555
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 11:37
شهرداری کرج از ایجاد مراکز مزاحم و تهدید کننده سلامت مردم جلوگیری کند

پایگاه خبری البرزما – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تکالیف شهرداری برای کاهش آلودگی هوا، گفت که شهرداری کرج بایستی از ایجاد مراکز مزاحم و تهدید کننده سلامت شهروندان جلوگیری کند.

فردین حکیمی به آغاز فصل سرما و وارونگی هوا اشاره کرد و افزود: در شرایطی که با آغاز فصل سرما وضعیت کیفی هوا در کرج در برخی روزها در شرایط ناسالم قرار می گیرد متاسفانه شاهد وقوع اتفاقات عجیب و نگران کننده در سطح شهر کرج هستیم، که موجب تشدید آلودگی هوا می شود.
وی به وقوع آتش سوزی های گسترده در مراکز جمع آوری ضایعات ، سیرک و … کرج اشاره کرد و اظهار داشت: وقوع این اتفاقات را بیش از همه به سهل انگاری و بی توجهی مسئولین به موضوع حفظ محیط زیست شهری می توان قلمداد کرد.
وی گفت: این اتفاقات علاوه بر بروز خسارات، ایجاد آلودگی هوا، تهدید سلامت مردم به ویژه افراد سالخورده و بیماران قلبی – ریوی و … را خواهد شد.
حکیمی یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده در جهت تعیین سهم منابع آلودگی هوا در کلانشهری مثل کرج، بیشترین سهم آلودگی ( بیش از 60 درصد) مربوط به منابع متحرک و مابقی (حدود 40 درصد) مربوط به منابع ساکن است ولی در این بین وجود کارگاه های ناایمن شهری، انبارهای ذخیره مواد قابل اشتعال، مراکز جمع آوری ضایعات و مواد قابل اشتعال به عنوان یک عامل تهدید کننده در حوزه شهری هستند.
وی ادامه داد: وقوع اتفاقاتی مثل حریق در کارگاهها، آتش زدن ضایعات وزباله ها و همچنین برگ درختان در فصل برگ ریزان و … که عمدتا ناشی از بی توجهی مسئولان و بی توجهی به آموزش افراد است را نمی توان نادیده گرفت.
حکیمی تصریح کرد: انتظار می رود شهرداری علاوه بر تکالیفی که در جهت کاهش آلودگی هوا (مصوبه هیئت وزیران و قانون هوای پاک) دارد می بایست در اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، از ایجاد هر گونه مراکزی که به هر طریق موجب ایجاد مزاحمت و تهدید برای سلامت شهروندان می شود، جلوگیری و مفاد مصوبه شماره123272/ت51024هـ مورخ 18/10/139 هیات وزیران مبنی بر ‘الزام کلیه دستگاه های مقرر به اجرای اقدامات مربوط در بخش آتش نشانی و امور ایمنی’ را مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.