مسجد کانون اصلی گفتمان شهرداری با محلات است

پایگاه خبری البرزما- به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نشستی تحت عنوان هم اندیشی اصحاب رسانه با نصیری شهردار کلانشهر کرج برگزار شد . این نشست نیز به مانند سایر نشست های خبری با شهرداران سابق کرج با استقبال گسترده اصحاب رسانه از طیف ها و سلیقه های مختلف روبرو شد

کد خبر : 5533
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 - 12:24
مسجد کانون اصلی گفتمان شهرداری با محلات است

پایگاه خبری البرزما- به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نشستی تحت عنوان هم اندیشی اصحاب رسانه با نصیری شهردار کلانشهر کرج برگزار شد . این نشست نیز به مانند سایر نشست های خبری با شهرداران سابق کرج با استقبال گسترده اصحاب رسانه از طیف ها و سلیقه های مختلف روبرو شد . هر چند این نشست با عنوان « نشست صمیمانه اصحاب رسانه با شهردار کرج» برگزار شد با این حال تعدادی از خبرنگاران دغدغه های خود را در قالب پرسش مطرح نمودند و عده ای دیگر خواسته ها و نقطه نظرات خود را با شهردار کرج در میان گذاشتند .
بعد از پایان سخنان اصحاب رسانه و شنیدن سخنان خبرنگاران توسط شهردار وی طی سخنان کوتاهی گفت : به عنوان مدیریت شهری کلانشهر کرج به شما اصحاب رسانه که دغدغه شهر را دارید و با تعصب مثال زدنی مشکلات شهر را پیگیری می نمایید آفرین می گویم، و از نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات منصفانه اصحاب رسانه استقبال می کنم. بنا بر روحیه ای که در وجودم نهادینه شده انتقادات مخالفان را نعمتی ثمر بخش برای مدیریت خود می دانم و به هیچ وجه قصد محدود کردن منتقدان رسانه ای و غیر رسانه ای خود را ندارم.
شهردار کلانشهر کرج نشست با اهالی رسانه را به اتاق فکر تشبیه نمود و اظهار داشت : رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و اگر این پل ارتباطی وجود نداشته باشد مسوولان از خواسته مردم مطلع نمی شوند و مردم نیز نمی توانند خواسته های خود را با مدیران شهری در میان بگذارند در نتیجه مسوولان برای خود کار می کنند در حالیکه مردم مطالبات دیگری دارند از این رو صمیمانه می گویم که تکرار این جلسات آرزوی بنده است .
وی رسانه ها را نماینده افکار عمومی دانست و یادآور شد بنده به عنوان مدیر شهری کرج از طریق رسانه ها در جریان خواسته های مردم قرار می گیرم که می توان به مورد پاکبان شهرداری اشاره نمود که با اطلاع رسانی هایی که شد مشکلات وی را پیگیری نمودیم. نصیری در بخش دیگری از سخنانش به انتصابات انجام شده پرداخت و گفت : در خصوص شیوه انتصابات اطلاع دارید که هر مدیری که مسوولیتی را می پذیرد حق دارد همکاران خود را انتخاب کند و هیچ کس نمی تواند انتصابی که مراحل قانونی را طی کرده در آن دخالت کند بنده نیز به عنوان شهردار کرج فکر می کنم این حق را دارم تا تعدادی از همکارانم را انتخاب نمایم و حداقل اطلاعات اداری را دارم، تا قبل از اینکه مدیری شروع به کار کند پیش از آن ابلاغ وی را بزنم و مطمئن باشید بدون ابلاغ حکم مسوولیت، اجازه نمی دهم فردی در جایگاه مدیریتی بنشیند، همچنین تا کنون برای دو مشاور ابلاغ زده ام و تاکید می کنم مشاور من کسی است که ابلاغ دارد.
نصیری احترام به کرامت انسانی ارباب رجوع و مردم شهر را پاشنه آشیل مدیریتی خود عنوان نمود و گفت : به تمام کارمندان و مدیران شهرداری دستور داده ام کرامت مردم را رعایت نمایند و سابقه بنده در منطقه 22 شهرداری تهران گواه این ادعا می باشد زیرا به مدت سه سال به عنوان مدیر نمونه تحت عنوان تکریم ارباب رجوع در استان تهران انتخاب شدم.
شهردار کلانشهر کرج به حضور خود و مدیران تحت امرش در مساجد محله های مختلف شهر کرج اشاره نمود و گفت : در این دوره سعی دارم تا مدیریت شهری را به مساجد و محلات و میان مردم ببریم چرا که این حضور باعث می شود درد جامعه، مجموعه دغدغه های شهروندان را از زبان خود مردم بشنویم و پیگیری نماییم. وی خاطر نشان ساخت مردم عادی جامعه و شهروندانی که در مساجد در جلسات ما شرکت می کنند هیچ کدام از آنها نسبت به تغییر و تحولاتی که در شهرداری رخ می دهد حساسیتی ندارند بلکه دغدغه آنها فراتر از این حرف ها است مردم از بنده به عنوان شهردارشان توقع دارند تا خدمات شهرداری را به صورت ملموس ببینند و درک کنند و لمس نمایند . شهردار کلانشهر کرج در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : یکی از دغدغه های من تهیه اسناد توسعه محلات بوده و دوست دارم که مدیریت محلات را به دست خود اهالی محله واگذار کنیم در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که به یاری خدا در آینده ای نزدیک نشانه های آن مشخص می گردد.
نصیری در این قسمت از سخنانش با مخاطب قرار دادن اهالی رسانه گفت : شما به عنوان رسانه پیش از حضور بنده به عنوان شهردار کرج ، واقعا ورودی شهر، میدان امام حسین (ع) ، سرویس های بهداشتی، پارک ها و فضاهای سبز شهری و خیابان های اصلی را ندیده بودید چه وضعیتی داشت؟ آیا وضعیت پسماند شهر را رصد نکرده اید؟ آیا تا کنون به حلقه دره نرفته اید تا وضعیت ساماندهی پسماند را از نزدیک ببینید ؟ من از رسانه ها توقع دارم اگر می خواهید دغدغه های مردم را انعکاس دهید به میان آنها بروید.
شهردار کلانشهر کرج به وضعیت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در شهر کرج نیز اشاره نمود و خاطر نشان ساخت : کمیته ای برای پذیرایی از سرمایه گذاران و شنیدن، بررسی نظرات و طرح های آنها شکل داده ام که از ساعت 8 تا 12 شب فعال است در این کمیته سعی داریم پتانسیل های شهر را به سرمایه گذاران معرفی نماییم.
نصیری در پاسخ به درخواست خبرنگاری که گفت : جناب آقای شهردار اگر قرار است مدیری به مجموعه مدیران شهرداری اضافه نمایید خواهشا ژنرال به این شهر بیاورید ، به معیارها و شاخص هایی که در انتخاب مدیرانش دارد اشاره نمود و گفت : به تمام مدیران گفته ام که در انتخاب مدیران شاخص هایی وجود دارد و هر فردی که برای خود سفارش بیاورد فایده ای ندارد من در جمع مدیران به 4 نفر از مدیرانم اخطار داده ام تا رویه کاری خود را اصلاح کنند، تحت تاثیر هیچ سفارشی قرار نخواهم گرفت و مطمئن باشید اگر مدیری به مجموعه شهرداری کرج مامور می شود به مانند آن در شهرداری نخواهد بود. بارها از تریبون های مختلف به مجموعه همکاران و مدیران شهری کرج گفته ام شهرداری وقت اداری ندارد و به مدیر اتوکشیده نیازی ندارم همکارانم به مانند خودم باید در صحنه های مختلف حضور داشته باشند و برای کار و خدمت رسانی به مردم شب و روز نشناسند. وی به فراخوانی که داده شده اشاره کرد و گفت: در همین راستا فراخوان شناسایی افراد توانمند صادر گردید و تا کنون با 55 نفر از مدیران میانی شهرداری گفتگو داشته ام بعضی از آنها را واقعا افراد توانمند و باسوادی دیدم که در میان آنها چندین خانم وجود داشت، وقتی به آنها گفتم که شما توانایی کار به عنوان مدیر منطقه را دارید از شدت هیجان بدن آنها شروع به لرزیدن نمود. شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات حمل و نقلی اشاره نمود و گفت : مشکل مترو با هیاهو حل نمی شود و باید قواعد کار و قوانین بازی رعایت شود، بنده مجری خط 4 مترو تهران بودم و می دانم مترو چیست برای راه اندازی پروژه مترو کرج تا کنون جلسات مختلفی برگزار کرده ایم که آخرین جلسه ما با سفیر مالزی بود که امیدوارم در این خصوص به نتیجه برسیم. شهردار کرج در بخش های پایانی سخنانش به دیدگاه و بینش سیاسی خود پرداخت و گفت : بنده اگر سیاسی هستم و دیدگاه خاصی دارم این دیدگاه متعلق به خارج از شهرداری است و بینش سیاسی من در کار مدیریتی که دارم مطلقا دخالتی ندارد.
وی در پایان اذعان نمود : در گوشه و کنار و در شبکه های اجتماعی هیاهوهای رسانه ای برای نشادن دادن فقدان همدلی بین شهردار و اعضای شورای شهر شکل می گیرد و فراز و فرودهایی پیدا می کند که از این تریبون اعلام می کنم شان خود را فراتر از این می دانم که از طریق رسانه ها خواسته باشم به اعضای شورای شهر بی حرمتی شود و بنده عاقل تر از این مسائل هستم که وارد این بازی های رسانه ای شوم و تاکید می کنم هیچ سخن درشتی نمی تواند ارتباطات دوستی و همکاری بنده را با همکارانم از بین ببرد و سعی می کنم با کار و تلاش از خود، شخصیت و عزت نفسی که برای خود قائل هستم دفاع کنم.
پیش از سخنان شهردار علی خیلدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز طی سخنانی اظهار داشت : این شهر متعلق به همه می باشد و همه باید دست در دست هم بگذاریم در آبادانی شهر بکوشیم. وی افزود : هنر و رسانه از مهمترین مولفه های محور توسعه شهر می باشد و نشست هایی که شهردار محترم با هنرمندان و اهالی رسانه دارند به این منظور می باشد، پیش از نشست شهردار با اهالی رسانه دکتر نصیری شهردار محترم با با اصحاب هنر نشستی برگزار نمود که نتیجه آن تشکیل کمیته هنری بود. خیلدار یادآور شد مدیریت شهر کرج با این نگاه جدید به کمک همه ما احتیاج دارد ، کمک بدان معنا نیست که رسانه ها فقط از اقدامات شهرداری تعریف و تمجید کنند و انتقاد نکنیم، انتقاد راحت ترین و نزدیک ترین راه است. بلکه امروز باید تلاش کنیم ظرفیت و امکاناتی که در حوزه رسانه است به کمک مدیریت شهری و پیشرفت آن استفاده شود به عبارتی اگر جایی انتقاد وارد بود به صراحت انتقاد کنیم و اگر در جایی مجموعه مدیریت شهری عملکرد مثبتی داشت با قدرت از آن اقدام دفاع نماییم. وی افزود : اتفاقاتی که حول و حوش پاکبان زحمتکش شهرمان رخ داد زیباترین تصویری است که رسانه ها در ویترین اطلاع رسانی خود نقش زدند. خیلدار در این بخش از سخنانش با خطاب قرار دادن شهردار کرج گفت : شاید بعضی از مطالبی که از قلم رسانه ها منتشر می شود تند باشد ولی مطمئنا همه این مطالب از سر دلسوزی است و هیچ غرض ورزی شخصی در این میان جایگاهی ندارد .

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.