بهره برداری از نخستین سیبل هوشمند کشور در البرز

پایگاه خبری البرزما – فرمانده سپاه امام حسین (ع) شهرستان کرج گفت که نخستین سیبل هوشمند که حاصل تلاش جوانان نخبه کرجی است، رونمایی و به بهره برداری می رسد. سرهنگ پاسدار احسان خورشیدی در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت هفته بسبج برگزار شد، افزود: از این سیبل هوشمند که به درخواست نیروی قدس

کد خبر : 5387
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 - 10:22
بهره برداری از نخستین سیبل هوشمند کشور در البرز

پایگاه خبری البرزما – فرمانده سپاه امام حسین (ع) شهرستان کرج گفت که نخستین سیبل هوشمند که حاصل تلاش جوانان نخبه کرجی است، رونمایی و به بهره برداری می رسد. سرهنگ پاسدار احسان خورشیدی در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت هفته بسبج برگزار شد، افزود: از این سیبل هوشمند که به درخواست نیروی قدس سپاه ساخته شده در روز 5 آذر ماه در مرکز رشد خلاقیت و نخبه پروری شهید احمدی روشن واقع در مرکز جوانان بسیج سپاه کرج رونمایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه بر روی این سیبل هوشمند ویندوز نصب شده و با مهندسی معکوس سلاح ساخته شده، اظهار داشت: جوانان نخبه کرجی با مهندسی معکوس سلاح بر روی این سیبل به سلاحی رسیده اند که به عنوان کیبورد و کیس مسلح می شود.
وی گفت: این سیبل برای تیراندازی حرفه ای پیش بینی شده تا در حین حرکت و تیراندازی به صورت هوشمند به فرد امتیاز دهد.
خورشیدی با بیان اینکه قبل از این در کشور از اینگونه سیبل ها دیده می شد، افزود: این سیبل ها از کشور چین وارد میشد ولی اکنون این سیبل های هوشمند به طور کامل توسط جوانان نخبه کرجی ساخته شده است.
** معرفی بسیج به عنوان یک فرهنگ و تفکر پیشرو
فرمانده سپاه کرج در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال ان هستیم تا فرهنگ و تفکر بسیجی را یک فرهنگ پیشرو معرفی کنیم، گفت: همیشه ثابت شده که هر جا در کشور به مشکل خورده ایم از تفکر بسیج استفاده شده و باید این تفکر و انقلابی گری همراه با عقلانیت باشد.
وی ساخت این سیبل هوشمند را نمونه این عقلانیت برشمرد و اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین برنامه ها در بسیج این است که با محتوا وارد شود.
خورشیدی در ادامه به دیگر برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و افزود: در روز سوم آذر ماه نیز همایش پیاده روی خانوادگی با حضور مسئولین برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این همایش با نام جشن وحدت و مردم یاری بسیج برگزار می شود، اظهار داشت: در این همایش وحدت مسئولین با عامه مردم به نمایش گذاشته می شودبه طوریکه غرفه های خدمات رسانی و میز خدمت سازمان ها و ارگان های اجتماعی در حاشیه این همایش دایر می شود تا به صورت مستقیم به مردم پاسخگو باشند.
وی راه اندازی ایستگاه نشاط و شادابی را از دیگر برنامه های حاشیه ای این همایش برشمرد و گفت: ما به دنبال ان هستیم تا یک روز شاد و انقلابی را برای مردم به نمایش بگذاریم زیرا بسیج یک نهاد 100 درصد مردمی است.
**ایجاد محله مهربانی در کرج
فرمانده سپاه کرج یکی دیگر از برنامه های هفته بسیج را راه اندازی طرح محله مهربانی دانست و افزود: در این طرح که توسط پایگاه یاسر عمار مسجد الجواد (ع) 45 متری کاج اجرا می شود خدمات رسانی در عرصه های مختلف از پزشکی تا ورزشی به صورت محله به محله و کوچه به کوچه انجام می شود.
وی برگزاری اردوهای ازاد اندیشی در مدارس را از دیگر این برنامه ها برشمرد و بیان داشت: این کرسی ها با رویکرد اجتماعی و علمی برگزار می شود تا ساعت های فکر مدارس پرشود.
وی ادامه داد: همچنین راه اندازی مینی بوس سلامت از دیگر برنامه هاست که در 2 محله خط 4 حصار و تپه مراداب (اسلام اباد) اجرا می شود که در این ظرح خدمات رایگان پزشکی, دندانپزشکی و مشاوره به صورت رایگان انجام می شود.
خورشیدی گفت: اطلاع رسانی مناسب در خصوص ساعات و زمان حضور این گروه در محلات به صورت عمومی در محلات انجام می شود.
وی دیدار بسیجیان با امام جمعه کرج در روز 5 اذرماه را از دیگر این برنامه ها عنوان کرد و افزود: روز دوم اذر ماه نیز نشست ازاداندیشی بی تعارف با حضور 70 نخبه دانش اموزی و دانشجویی در ناحیه امام حسین (ع) برگزار می شود.
**شروع به کار نخستین حوزه مجازی بسیج کشور
فرمانده سپاه کرج یکی از برنامه ها را شروع به کار نخستین حوزه مجازی بسیج در کشور دانست و گفت: این حوزه از فردا توسط حوزه 123 بسیج به صورت رسمی اغاز به کار می کند.
وی بیان داشت: با راه اندازی این حوزه به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم تا اکنون که به دلیل کمبود وقت بسیاری از گفت و گوها انجام نمی شود این گفت و گوها در فضای مجازی انجام شود.
وی گفت: با راه اندازی این حوزه به دنبال اعزام بسیج به جبهه اینترنت هستیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.