آموزش و فرهنگ پیشگیری ازسرقت درجامعه راهی برای کاهش سرقت

پایگاه خبری البرزما – فرمانده انتظامی استان البرزگفت: آموزش و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در جامعه ، گامی موثر در کاهش انواع سرقت است . سردارعباسعلی محمدیان در بازدید از قرارگاه سرقت استان البرزافزود: به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، تمام فعالیت های این قرارگاه از سوی دبیرخانه مرکزی آن در پلیس آگاهی ناجا

کد خبر : 5348
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:06
آموزش و فرهنگ پیشگیری ازسرقت درجامعه راهی برای کاهش سرقت

پایگاه خبری البرزما – فرمانده انتظامی استان البرزگفت: آموزش و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در جامعه ، گامی موثر در کاهش انواع سرقت است .

سردارعباسعلی محمدیان در بازدید از قرارگاه سرقت استان البرزافزود: به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، تمام فعالیت های این قرارگاه از سوی دبیرخانه مرکزی آن در پلیس آگاهی ناجا هدایت می شود.
وی گفت: پلیس در پیشگیری از جرایم رویکردی خاص دنبال می کند و حساسیت و توجه خاص به مقوله مقابله با سرقت در دستور کار خود قرار داده است .
محمدیان افزود: اقدامات پیشگیرانه از سرقت به ویژه سرقت های خرد، برخورد قاطع با سارقان و افزایش سطح آموزش های عمومی جامعه و فرهنگ سازی، سهیم کردن سایر بخش های جامعه در ارتقای سطح کمی و کیفی امنیت در این حوزه از جمله مهمترین اهداف قرارگاه در پیشگیری و کاهش سرقت است.
وی به برجسته سازی نقش مردم در پیشگیری از سرقت تأکید کرد و گفت: برای کاهش سرقت باید فرهنگ پیشگیری را در جامعه نهادینه کنیم چرا که بسیاری از سرقت ها به ویژه در حوزه خُرد به دلیل عدم آگاهی و یا سهل انگاری مردم در رعایت موارد ایمنی و امنیتی اتفاق می افتند.
محمدیان خاطرنشان کرد: کم کردن فاصله وقوع تا کشف، کاهش زمان حضور در صحنه جرم، مدیریت بر جغرافیای جرم و انجام عملیات آفندی علیه مجرمان از جمله مواردی هستند که بر افزایش ضریب امنیت تأثیر مشهود دارند.
فرمانده انتظامی استان البرزگفت: پلیس البرز برای توفیق در دستیابی به اهداف قرارگاه با به کارگیری توانمندی های معاونت های ستادی و اجرایی خود از ظرفیت های درون سازمانی نهایت استفاده را می کند اما برای کسب نتایج بهتر باید سایر نهادها و دستگاه های برون سازمانی پای کار باشند چرا که اقدامات آنها نیز نقش موثری در پیشگیری و مقابله با سرقت دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.