اطلاع رسانی دقیق سبب خنثی شدن هجمه ها علیه قوه قضاییه می شود

پایگاه خبری البرزما -رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به هجمه رسانه‌ای که در داخل و خارج از کشور بر علیه قوه قضائیه وجود دارد گفت: باید برای مقابله با این هجمه‌ها خدمات دستگاه قضایی برجسته‌ و اطلاع‌رسانی شود که بخشی از آن‌ها در حوزه حفظ حقوق شهروندی است. احمد فاضلیان در نشست بررسی فعالیت‌های

کد خبر : 5006
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 14:11
اطلاع رسانی دقیق سبب خنثی شدن هجمه ها علیه قوه قضاییه می شود

پایگاه خبری البرزما -رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به هجمه رسانه‌ای که در داخل و خارج از کشور بر علیه قوه قضائیه وجود دارد گفت: باید برای مقابله با این هجمه‌ها خدمات دستگاه قضایی برجسته‌ و اطلاع‌رسانی شود که بخشی از آن‌ها در حوزه حفظ حقوق شهروندی است.

احمد فاضلیان در نشست بررسی فعالیت‌های دبیرخانه هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی استان البرز افزود: یکی از اقدامات مهم قوه قضائیه تصویب حقوق شهروندی بوده که اکنون با جدیت در حال پیگیری است ولی با وجود گذشت بیش از یک دهه از شروع فعالیت‌ها، در اطلاع‌رسانی ضعف‌های جدی احساس می‌شود.
وی اضافه کرد: بسیاری از مردم نمی‌دانند چنین دبیرخانه‌ای در قوه قضائیه و دادگستری‌های استان‌ها وجود دارد و وظیفه آن صرفا حفظ حقوق شهروندی است.
فاضلیان با تاکید بر اینکه اولین شرط حرکت در مسیر عدالت، اجرای قانون است خاطر نشان شد: رکن اساسی در حفظ حقوق شهروندی رعایت قانون است و دستگاه قضایی همچنان که تاکنون نشان داده یک دستگاه فراجناحی است و فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی به وظایف قانونی خود عمل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امنیتی که مبتنی بر قانون نباشد امنیتی پایدار نخواهد بود اظهار داشت: چنین امنیتی نتیجه ای جز سرخوردگی و بی‌اعتمادی نخواهد داشت،با توجه به اهمیت همین موضوع، دبیرخانه حقوق شهروندی که رکن مهمی در دستگاه قضایی است و فعالیت در این راستا و اطلاع‌رسانی درباره اقدامات می‌تواند بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کند.
رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه باید برای کارآمدی بیشتر هیات مرکزی نظارت بر حقوق شهروندی و عملکرد فرا قوه‌ای در آن اصلاحاتی انجام شود گفت: با همفکری و اخذ دیدگاه های صاحبنظران می‌توان ایرادهای احتمالی این قانون را اصلاح کرد.
دبیر هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی البرز نیز با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده توسط این دبیرخانه گفت: از ابتدای سال با تلاش همکاران از همه حوزه‌های قضایی، کلانتری‌ها و بازداشتگاه‌ها بازدید نظارتی انجام شده است.
سید محمد قنادزاده تفتی افزود: این بازدیدها در 2قالب دوره‌ای و فوق‌العاده انجام می‌شود و برخی بازدیدها نیز بر مبنای گزارش‌های مردمی به دبیرخانه به عمل می‌آید، گزارش‌ها به صورت منظم به رئیس کل دادگستری استان ارجاع می‌شود تا دستورات لازم صادر شود.
دبیر هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی استان البرز گفت:نصب دوربین در کلانتری‌ها منجر به نظارت مستمر نیروی انتظامی و هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی استان شده تا تخلفات به حداقل برسد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.