ثبت نام شدگان در سامانه وزارت بهداشت مجاز به دریافت داروی ترک اعتیادهستند

پایگاه خبری البرزما– معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با توجه به راه اندازی سامانه آیداتیس وزارت بهداشت و درمان از این پس بیماران می توانند داروی ترک اعتیاد را از طریق ثبت نام در این سامانه دریافت کنند. جلال غفارزاده اظهار داشت:وزارت بهداشت ودرمان طرحی برای ساماندهی عرضه

کد خبر : 4681
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 - 14:14
ثبت نام شدگان در سامانه وزارت بهداشت مجاز به دریافت داروی ترک اعتیادهستند

پایگاه خبری البرزما– معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با توجه به راه اندازی سامانه آیداتیس وزارت بهداشت و درمان از این پس بیماران می توانند داروی ترک اعتیاد را از طریق ثبت نام در این سامانه دریافت کنند.

جلال غفارزاده اظهار داشت:وزارت بهداشت ودرمان طرحی برای ساماندهی عرضه دارو به معتادان اجرایی کرده که بر اساس آن از طریق سامانه ای که اکنون به تمام استان های کشور ابلاغ شده و مراکز ترک اعتیاد می بایست پس از ثبت نام بیماران داروهای لازم را در اختیار آنان قرار دهند.
این مسئول با اشاره به اینکه اکنون حدود 210 مرکز ترک اعتیاد در البرز وجود دارد، بیان داشت: این طرح وزارت بهداشت و درمان ضمن ساماندهی معتادان سبب می شود تا کنترل بیشتری بر روی عرضه داروهای ترک اعتیاد انجام شود و آمار واقعی از این افراد دریافت شود.
وی افزود: مراکز ترک اعتیاد (ام ام تی) سهمیه دو ماهه دارو را تا کنون بر اساس آمارهایی از طریق خود اظهاری بیماران ارائه می شد دریافت می کردند اما از این پس فقط از طریق سامانه مذکور دارو می گیرند.
غفار زاده گفت: قرار شده تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی طی نشستی با نماینده مراکز عرضه داروی ترک اعتیاد البرزضرورت استفاده از این سامانه را بیان کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.