پدیده دستفروشی نیازمند برخورد منطقی و عقلانی است

پایگاه خبری البرزما- فرماندار کرج گفت: پدیده دستفروشی که خیلی ها آن را معضل اجتماعی می نامند نیازمند برخوردهای منطقی و عقلانی است و نباید با آن احساسی برخورد شود. علی قنبر زمانی در میزگرد تخصصی بررسی آثار اجتماعی اقتصادی دستفروشان در کرج در باشگاه میلاد کرج، افزود: رکود اقتصادی به بیکاری، بیکاری به فقر،

کد خبر : 4503
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1396 - 9:30
پدیده دستفروشی نیازمند برخورد منطقی و عقلانی است

پایگاه خبری البرزما- فرماندار کرج گفت: پدیده دستفروشی که خیلی ها آن را معضل اجتماعی می نامند نیازمند برخوردهای منطقی و عقلانی است و نباید با آن احساسی برخورد شود.

علی قنبر زمانی در میزگرد تخصصی بررسی آثار اجتماعی اقتصادی دستفروشان در کرج در باشگاه میلاد کرج، افزود: رکود اقتصادی به بیکاری، بیکاری به فقر، فقر به اعتیاد و اعتیاد به طلاق می انجامد و شاید پدیده دستفروشی هم متاثر از همین عوامل باشد.
وی اضافه کرد:به عنوان یک مسئول در این میزگرد حضور پیدا ‌کردم تا اگر پدیده دستفروشی بر روی اقتصاد شهر کرج اثر مثبت می گذارد به گسترش آن کمک کنیم اما چیزی که در صحبت ها وجود داشت غیر از این بود.
قنبرزمانی حل مشکل دستفروشی شهر کرج را نیازمندِ همراهی همه دستگاه ها و برخوردهای منطقی مسئولان دانست و یادآور شد: برای برخورد عقلانی و دوری جستن از تصمیم های احساسی بایستی ابتدا به سمت بررسی دقیق این پدیده حرکت کنیم. باید ببینیم از جمعیت شهر یا استان چه تعداد دست فروش هستند، در چه منطقه هایی بیشتر فعالیت دارند، شغل اصلی شان چیست یا چه اجناسی را بیشتر به فروش می رسانند.
وی افزود: دستیابی به این اطلاعات نیازمند همراهی همه دستگاه ها است و نمی شود با حضور یک یا چند ارگان منتظر اتفاقات خوب و ساماندهی دستفروشان باشیم.
وی با بیان آنکه حداقل درآمد یک دستفروش در روز 50 هزار تومان است، اظهار داشت: برخی دستفروشان تا سقف 500 هزار تومان و برخی دیگر تا سقف 3 میلیون تومان در روز درآمد دارند. موضوع دیگر آنکه برخی از کسبه خودشان خیابان را در اختیار دستفروشان قرار می دهند تا اجناس بدردنخور آنها را بفروشند که با این موارد نیز باید برخورد شود.
قنبرزمانی تاکید کرد: اگر قرار است چنین میزگردهایی خروجی مناسبی داشته باشد باید ابتدا به بررسی همه ابعاد موضوع بپردازیم و سپس افکار عمومی را قانع کنیم. وقتی به مردم آمار درست بدهیم و یا موضوع را برای شان به درستی روشن کنیم می توانیم از آنان نیز کمک بخواهیم در غیر اینصورت هیچ پیشرفتی برای کاهش مشکلاتی مانند دستفروشی حاصل نخواهد شد.
فرماندار کرج بهره مندی شهر کرج از شورایی متخصص و تحصیل کرده را گامی بلند برای کاهش مشکلات دانست و تاکید کرد: باید به دنبال رفع موانع و کاهش مشکلات شهری به روش عقلانی و دانشگاهی باشیم و در این راه از برخوردهای احساسی و دلسوزی های بی مورد خودداری کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.