عکس گرفتن به قیمت جان و تشدید بحران در حوادث

پایگاه خبری البرزما- عکس ها گرچه ثبت کننده خاطرات شیرین و لحظات ناب زندگی است اما عکس از خود یا همان سلفی که این روزها رواج پیدا کرده، گاهی خاطرات شیرینی ثبت نمی کند، بلکه به بهای جان، باعث ثبت لحظاتی تلخ و غم انگیز در زندگی می شود. گرچه گاهی عکس هایی که به

کد خبر : 4471
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 - 11:51
عکس گرفتن به قیمت جان و تشدید بحران در حوادث

پایگاه خبری البرزما- عکس ها گرچه ثبت کننده خاطرات شیرین و لحظات ناب زندگی است اما عکس از خود یا همان سلفی که این روزها رواج پیدا کرده، گاهی خاطرات شیرینی ثبت نمی کند، بلکه به بهای جان، باعث ثبت لحظاتی تلخ و غم انگیز در زندگی می شود.

گرچه گاهی عکس هایی که به ویژه در حوادث طبیعی و سوانح از سوی شهروندی ثبت می شود، می تواند بازتاب گسترده ای یابد، اما یکی از چهره های نامناسب این موضوع که از آن می توان به عنوان یک آسیب اجتماعی نیز یاد کرد، عکس گرفتن از چهره در زمان ها و مکان های نامناسب به ویژه هنگام بروز حوادث طبیعی و سوانح رانندگی به ویژه در جاده ها است.
سلفی گرفتن هنگام بروز سوانح و حوادث علاوه بر اینکه می تواند در سر صحنه حادثه منجر به بروز آسیب های جبران ناپذیر شود، روند امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث را نیز به طور قابل توجهی با خلل مواجه می کند.
این رویه چنان سرعت و شتاب گرفته که افراد مشتاقانه در موقعیت های خاص و ویژه از خود یا از دیگران به ویژه در مواقع بروزحوادث عکس یا فیلم می گیرند و در دنیای مجازی پخش می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز در این باره گفت: برخی افراد درموقع حوادث عکس می گیرند و بخشی نقاط امنیتی محل حادثه را رعایت نمی کنند و مشکل ساز می شود.
ناصر چرخ ساز افزود: یکی از عوامل مهم در صحنه حادثه ایمن کردن برای خدمات رسانی است که برخی با بی تدبیری و افکار نادرست که ازنظرفرهنگی نیز کاملا بی منطق است، افرادی که دچار تالم روحی و جسمی شده اند را با گرفتن عکس و فیلم بیشتر ناراحت می کنند.
وی اضافه کرد: این حرکات زشت در چنین شرایطی سبب می شود که وضعیت حادثه و حتی حادثه دیدگان متشنج شود و روند امدادرسانی درمحل حادثه با اختلال مواجه می شود.
چرخ ساز افزود: افرادبه جای اینکه که اقدام به گرفتن عکس و فیلم در مواقع وقوع حوادث کنند با آموزش های امدادی می توانند درلحظات طلایی امدادرسانی موثر باشند.
وی گفت:علاوه بر کمک به امدادگران برای خدمات رسانی بیشتر می توان قبل از حضور نیروهای امدادی از تشدید حالات روحی و جسمی حادثه دیدگان جلوگیری کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز درخصوص چرایی موضوع سلفی درجامعه، گفت: متاسفانه مدتی است سلفی به ویژه درمواقع بروز حوادث به عنوان یک فرهنگ غلط درجامعه رواج پیدا کرده که یک سری افراد صرفا به دلیل ضعف شخصیتی و یا خودنمایی اقدام به این عمل زشت می کنند.
رئیس پلیس راه استان البرز نیز در این زمینه گفت : باتوجه به اینکه تمام راه های استان البرز به ویژه آزادراه تهران – کرج –قزوین و جاده کرج –چالوس جز راه های ترانزیتی کشور و شاهراه 14استان کشور است قطعا حوادث های مختلفی دراین مسیرها رخ می دهد.
سرهنگ رضا گودرزی افزود : درآزادراه تهران –کرج –قزوین روزانه شاهد تصادفاتی هستیم اما اگر قرارباشد برای ایجاد هرتصادف افراد مسیررا مختل کنند و ازخودروهای خود پیاده و ازصحنه های تصادف عکس و فیلم بگیرند دیگر جایی برای خدمات رسانی باقی نمی ماند.
وی اضافه کرد: با این اقدام سریعا سعی دارند تصاویر را شبکه های اجتماعی انتشار دهند که این کار زیبنده یک شهروند و هموطن نیست .
گودرزی افزود: چندی پیش در جاده کرج –چالوس نیز دونفر درکنار سد کرج اقدام به عکس سلفی کرده و از کوه پایین افتادند و نیروهای امدادی بیش از 4ساعت جستجو توانستند نجات دهند.
وی خاطرنشان کرد که درچنین شرایطی باید خویشتن داری کرد و بجای گرفتن عکس های سلفی به نیروهای امدادی و خدمات رسان کمک کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.