تست سل دام ها در دامداریهای شهرستان نظرآباد

پایگاه خبری البرزما-دکتر عادل میرزاپور سرپرست اداره دامپزشکی گفت: بیماری سل یکی از بیماری های باکتریایی مهم دامی و مشترک انسان و دام می باشد. دکتر میرزاپور بیماری سل را از نظر بهداشتی و اقتصادی مهم دانسته و اظهار داشت: راه انتقال سل تماس مستقیم و انتقال توسط مواد آلوده می باشد. عامل سل در

کد خبر : 4364
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1396 - 9:36
تست سل دام ها در دامداریهای شهرستان نظرآباد

پایگاه خبری البرزما-دکتر عادل میرزاپور سرپرست اداره دامپزشکی گفت: بیماری سل یکی از بیماری های باکتریایی مهم دامی و مشترک انسان و دام می باشد.

دکتر میرزاپور بیماری سل را از نظر بهداشتی و اقتصادی مهم دانسته و اظهار داشت: راه انتقال سل تماس مستقیم و انتقال توسط مواد آلوده می باشد. عامل سل در گاو اغلب موارد مایکوباکتریوم بویس بوده و عفونت انسان با سل گاوی در اثر مصرف شیر و فرآوردهای غیر پاستوریزه آن صورت می گیرد که بصورت سل غده ای و روده ای تظاهر می کند.

کنترل بیماری سل بر اساس انجام آزمایش توبرکولیناسیون گاو ها بوده و کلیه حیواناتی که واکنش مثبت نشان می دهند از گله خارج و معدوم می گردند.

میرزاپور افزود: برای کنترل بیماری سل رعایت دستورالعمل های بهداشتی،انجام تست و کشتار دام های آلوده و معدوم نمودن آنها به طریق بهداشتی و آموزش بهداشت و تبلیغ در جایگزینی شیر پاستوریزه و یا جوشیده به جای شیر خام موثر می باشند.

دکتر میرزاپور در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه اجرای این آزمایشات به صورت منظم و در فواصل زمانی مشخص در گاوداریهای شهرستان انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.