ضرورت توسعه زیرساخت های فرهنگی البرز با استفاده ازظرفیت بخش خصوصی

پایگاه خبری البرزما-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: توسعه زیر ساخت ها فرهنگی برای جبران کمبود فضاهای فرهنگی البرز با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی ضروری است. علی خیلدار در نشست با شاعران فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، افزود: اولویت اول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیل، حمایت و

کد خبر : 4329
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 - 10:57
ضرورت توسعه زیرساخت های فرهنگی البرز با استفاده ازظرفیت بخش خصوصی

پایگاه خبری البرزما-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: توسعه زیر ساخت ها فرهنگی برای جبران کمبود فضاهای فرهنگی البرز با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی ضروری است.

علی خیلدار در نشست با شاعران فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، افزود: اولویت اول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیل، حمایت و استقبال از مشارکت بخش خصوصی در توسعه فضاهای فرهنگی است.
وی با تأکید بر لزوم مدیریت اوقات فراغت و بیکاری مردم و هدایت آنها به سمت فضاهای فرهنگی و هنری، گفت: هم اکنون با اجرای طرح جمع آوری قلیان، ساعاتی را که بسیاری از جوانان در قلیانسراها سپری می کردند، آزاد شده و باید بتوانیم به سرعت این زمان را مدیریت و جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنیم.
وی بهترین جایگزین برای قلیانسراها را ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری دانست و افزود: غفلت از فرهنگ و هنر موجب گرایش جوانان به سمت فضاها و تفریحات ناسالم شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تأکید بر لزوم برون سپاری مسئولیت ها گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس به منظور تشکیل ساختار فرهنگ و هنر شهرستان باید به سرعت نسبت به تشکیل انجمن های فرهنگی و هنری اقدام کند.
وی با بیان اینکه فردیس چون نوزادی برای البرز نوپاست که این استان از ابتدای تشکیل تاکنون هنوز نتوانسته زیرساخت های فرهنگی مورد نیاز آن را تامین کند، افزود: البرز از ظرفیت های فرهنگی و هنری بالایی در حوزه نیروی انسانی برخوردار است که مهاجرپذیری بالای این استان موجب تنوع و تعمیق فرهنگ و هنر در البرز شده که این ویژگی در فردیس به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و تعاملات با پایتخت، نمود بیشتری پیدا کرده است.
خیلدار گفت: استان البرز با تکیه بر پتانسیل فرهنگی و هنری نیروی انسانی خود در سطح کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است که راهیابی گروه هنری و نمایش البرز به 7گروه برتر نمایشی کشور به مسابقات هنرهای نمایشی کودکان استان همدان، کسب مقام اول در گروه نمایش البرز در جشنواره تئاتر رضوی، کسب مقام اول گروه دف نوازی هنرجویان جوان البرز گوشه کوچکی از افتخاراتی است که هنرمندان استان با وجود همه کمبودها و با تکیه بر توانائی های ذاتی و هنری خود برای استان کسب کردند.
در این نشست تأمین مکان مناسب برای انجمن شعر، برپایی جشنواره قومی، ملی در فردیس، حمایت از هنرمندان، ایجاد زیرساخت های فرهنگی و هنری، جلوگیری از سرقت ادبی، کمک به نشر آثار هنرمندان و غیره از جمله درخواست های شاعران فردیس از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.