خبر‌های خوب در رابطه با کاهش حاشیه نشینی

پایگاه خبری البرزما- آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات مورد توجه جامعه بشری است و بخشی از برنامه‌های هر کشوری به پیشگیری از انواع این آسیب‌ها اختصاص دارد. در کشور ما نیز مسئولان و دستگاه‌های مختلف تلاش‌های زیادی را با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام داده و می‌دهند که پس از تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

کد خبر : 4179
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1396 - 16:07
خبر‌های خوب در رابطه با کاهش حاشیه نشینی

پایگاه خبری البرزما- آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات مورد توجه جامعه بشری است و بخشی از برنامه‌های هر کشوری به پیشگیری از انواع این آسیب‌ها اختصاص دارد. در کشور ما نیز مسئولان و دستگاه‌های مختلف تلاش‌های زیادی را با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام داده و می‌دهند که پس از تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این زمینه سرعت بیشتری به خود گرفت.
در این رابطه مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز به اقدامات انجام شده این معاونت در راستای مبارزه و کاهش حاشیه نشینی اشاره کرده و گفت : خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده نتایج و دستاورد‌های مفیدی در این خصوص به دست آمده است.
وی اظهار داشت : به عنوان مثال مناطقی از شهر کرج که مستعد شکل گیری منطقه جدید حاشیه نشین یا گسترش مناطق موجود بود احصاء و اولویت بندی شد. همچنین اراضی حاشیه کمربندی شمالی در حال احداث کرج (ادامه اتوبان شهید همت) بعنوان اولویت استان البرز در این خصوص برگزیده شد.
این مقام قضایی بیان می‌کند: پس از بازدید‌های میدانی، نقشه‌های این اراضی تهیه و مالکین پلاک‌های دولتی و مستثنیات مشخص و نقشه‌ها کدگذاری شد. همچنین پس از بررسی‌های به عمل آمده، اختلافات بین دستگاه‌های دولتی با اراضی کشاورزی مربوط به اصلاحات اراضی و تداخلات با اراضی ملی کشف و مقرر شد موضوع در شورای اصلاحات اراضی طرح و حداکثر تا پایان سال تعیین تکلیف شود.
جوهری ادامه داد: احداث کمربند سبز در ضلع شمالی کرج در دستور کار قرار گرفت و بخش عظیمی از این اراضی، درخت کاری شده و مقرر شد تا اتمام مسیر اتوبان شهرداری نسبت به اخذ و درخت کاری این اراضی بصورت قطعات صد هکتاری از راه و شهرسازی اقدام کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز تصریح کرد : همچنین تعدادی از اراضی که توسط افرادی مورد ساخت و ساز و تصرف قرار گرفته بود و راه و شهرسازی نسبت به تشکیل پرونده اقدام کرده، لیکن بعلت نداشتن اسناد مالکیت این اراضی، موضوع منجر به منع تعقیب شد؛ لذا مقرر شد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز با تشکیل کمیته ای از اعضاء، نسبت به سنددار کردن این اراضی و دیگر اراضی ملی استان البرز در طرح حدنگار اقدام کند.
معاون اجتماعی دادگستری البرز ادامه داد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد همانند بسیج مهندسین و تشکیل کارگروه ویژه مهندسین معتمد استان البرز و همچنین عضویت کارشناسان خبره و رسمی دادگستری و اساتید دانشگاه در کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت ناکارآمد از جمله اقدامات مؤثر و شاخص کارگروه بوده که بطور دائمی رصد و پیگیری می‌گردد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.