مولفه مهمی که کرج به آن نیاز دارد

پایگاه خبری البرز ما- شهردار کلانشهر کرج بعد از آغاز به کار که با هفته دفاع مقدس و ماه محرم همزمان شده بود در گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس که به همت مدیریت ایثارگران شهرداری کلانشهر کرج برگزار شد حضور پیدا کرد و این حضور را باید به فال نیک گرفت. این

کد خبر : 3795
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1396 - 15:21
مولفه مهمی که کرج به آن نیاز دارد

پایگاه خبری البرز ما- شهردار کلانشهر کرج بعد از آغاز به کار که با هفته دفاع مقدس و ماه محرم همزمان شده بود در گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس که به همت مدیریت ایثارگران شهرداری کلانشهر کرج برگزار شد حضور پیدا کرد و این حضور را باید به فال نیک گرفت. این گردهمایی که در تالار میلاد کرج برگزار شد میزبان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و منتخبین شورای شهر کرج بود.
به واقع حضور نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و منتخبین راه یافته به شورای شهر و شخص دکتر نصیری نشان از اهتمام آنها و دغدغه هایشان برای پاسداشت ارزش های دفاع مقدس دارد. به واقع هر جا مدیری دغدغه دفاع مقدسی داشته باشد ارزش های دفاع مقدس برجسته تر شده است و به قول مقام معظم رهبری « دفاع مقدس گنجینه بی پایان ارزش های انقلاب اسلامی است » که تا سال های سال می توان برای برنامه های فرهنگی از این گنجینه برداشت نمود بدون اینکه ذره ای از این ذخایر کاسته شود . با اینکه حدود 30 سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد هر سال که از این واقعه به واقع فرهنگی از نظر ملت می گذرد جنبه های مختلفی از آن رونمایی می شود. به واقع باید گفت نه تنها خود رزمندگان و ایثارگران جزو گنجینه های دفاع مقدس محسوب می شوند بلکه خانواده های آنها نیز باید جزو ذخایر ارزشمند فرهنگی محسوب نمود.
شاید عده ای با خود فکر کنند که برجسته نمودن و حفظ فرهنگ ارزش های دفاع مقدس جزو وظایف ذاتی شهرداری نباشد که باید گفت : وقتی نهادی از بدو تولد تا زمان مرگ با شهروندان سر و کار دارد این نهاد در حفظ و پاسداشت ارزش های دفاع مقدس جزو پیشقراولان باید قلمداد نمود و الحق و الانصاف شهردار کلانشهر کرج با سخنانی که در این مراسم بیان نمود نشان داد که در این زمینه صاحب دغدغه می باشد.
دکتر اصغر نصیری شهردار کلانشهر کرج در ابتدای سخنانش گفت : «انقلاب اسلامي ما با محرم گره خورده و حضرت امام قدس سره همواره در مناسبت هاي مختلف به اين مهم تاکيد داشتند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».
به واقع مطلع سخنان شهردار وقتی با این ادبیات شروع می شود باید به این نکته پی برد که ادبیات انقلابی که امروزه در حال فراموش شدن است با تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی جان دوباره ای گرفته است . شهردار کرج با انتخاب این مطلع و نام بردن از حضرت امام (ره) نشان می دهد که اندیشه های انقلابی آن بزرگمرد چراغ راه مدیریتی وی خواهد بود . همچنین جریان عاشورا و محرم به عنوان بزرگترین جریان انقلابی تاریخ باید قلمداد نمود که خود الهام بخش حرکت ها و جریان های مختلف انقلابی در ادوار مختلف تاریخ بوده است.
شهردار کلانشهر کرج در بخش دیگری از سخنانش افزود : «بعد از انقلاب زماني که جنگ بر ما تحميل شد فرزندان اين مرز و بوم با حضور در جبهه ها حماسه ها آفريدند و با خون خود و با اهداي جان خود جلوي دشمن بعثي ايستادند که اين ايستادگي امروز توسط امثال شهيد حججي ها استمرار همان خط مي باشد».
دکتر اصغر نصیری در این بخش از سخنانش به نقش آفرینی جوانان از ابتدای انقلاب تا کنون اشاره نمود و در این بخش از سخنانش اذعان نمود که وقتی جوانان در دفاع از انقلاب خط سرخ شهادت را استمرار می بخشند نشان می دهد که انقلاب تمام نشده بلکه هنوز این جریان بالنده از دیروز در حال طی نمودن مسیر خود می باشد و شراره های آزادی بخش آن را در سوریه لبنان عراق افغانستان یمن و حتی در ونزوئلا و دیگر کشورها می توان به نظاره نشست. نصیری در بخش دیگری از سخنانش به سنگینی مسوولیت های مدیران در ابعاد مختلف اشاره نمود و گفت : «در چنين فضايي که به برکت خون شهدا در مسووليت هايي که قرار گرفته ايم وظايف سنگيني بر عهده ما است که يکي از اين وظايف تکريم از خانواده شهدا در همه زمان ها مي باشد». به واقع باید گفت : شهردار کرج به سنگینی وظیفه خود و نیروهای تحت امرش اشراف دارد و تبلور این سنگینی را در تکریم خانواده های شهدا ارزیابی می نماید و به گونه ای تاکید دارد تا در روزمرگی های زندگی نباید یاد و خاطره شهدا و خانواده های آنها فراموش شود
وي در بخش ديگري از سخنانش به حضور مختلف مردم در ابعاد مختلف اشاره نمود و گفت : «مردم خوشبختانه داراي بصيرت بالايي هستند و وقتي پاي دفاع از نظام به وجود مي آيد مردم با تمام وجود به ميدان مي آيند و اصلي ترين اولويت خود را دفاع از نظام مي دانند».
شهردار کلانشهر کرج با اشاره به اينکه هر روز عاشورا و هر زميني کربلا است گفت : «در عصر ما کربلا هاي متعددي وجود دارد که رزمندگان اسلام با حضور خود به مقابله با يزيديان زمان رفتند و بايد با صداي بلند فرياد کشيد که شهيد حججي يک ملت بود و با صلابتي که با سکوت خود نشان داد فريادي بلند تر از تمام تاريخ سر داد».
دکتر نصيري در پايان سخنانش خاطر نشان ساخت : شهادت شهيد حججي نمونه کوچکي از کربلاي امام حسين عليه السلام بود که ملتي را به خروش درآورد.
با مرور سخنان دکتر اصغر نصیری شهردار کلانشهر کرج در جمع مدیران ایثارگران شهرداری باید به انتخاب اعضای شورای شهر در انتخاب چنین فردی که دغدغه دفاع مقدس دارد آفرین گفت و این نوید را به خانواده های شهدا و ایثارگران داد که حضور چنین فردی در راس شهرداری کرج می تواند آغاز فصل نوینی در برجسته نمودن فرهنگ دفاع مقدسی شهر کرج باشد . به واقع وقتی یک مدیر به گردهمایی مردان دفاع مقدس اهمیت می دهد و خود در جمع آنها حضور پیدا می کند و با استفاده از ادبیات انقلابی با جمع سخن می گوید می توان امیدوار بود که خط مدیریت جهادی در کرج استمرار خواهد داشت و شهردار به دور از جریان های سیاسی خود را انقلابی و سرباز ولایت می داند و این مهمترین مولفه ای است که شهری چون کرج به آن نیاز دارد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.