مدیرکل بهزیستی استان : آینده 110 هزار کودک زیر 6 سال البرز، در گرو بازنگری سیستم آموزشی است

پایگاه خبری البرزما- اداره کل بهزیستی استان البرز : مدیرکل بهزیستی استان البرز در همایش تربیت اسلامی – ایرانی که به همت معاون امور اجتماعی دفتر مهدهای کودک در سالن میلاد کرج با حضور مسئولین استان برگزارشد ضمن اعلام مطلب فوق تاکید کرد: نهاد خانواده به عنوان اولین چهارچوب تشکیل دهنده زندگی اجتماعی کودک بسیار

کد خبر : 3784
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1396 - 13:32
مدیرکل بهزیستی استان : آینده 110 هزار کودک زیر 6 سال البرز، در گرو بازنگری سیستم آموزشی است

پایگاه خبری البرزما- اداره کل بهزیستی استان البرز : مدیرکل بهزیستی استان البرز در همایش تربیت اسلامی – ایرانی که به همت معاون امور اجتماعی دفتر مهدهای کودک در سالن میلاد کرج با حضور مسئولین استان برگزارشد ضمن اعلام مطلب فوق تاکید کرد: نهاد خانواده به عنوان اولین چهارچوب تشکیل دهنده زندگی اجتماعی کودک بسیار مهم است و خوشبخانه به سبب تغییر سبک زندگی مطالعه خانواده ها برای انتخاب مدرسه و مهد کودک بسیار فراگیر شده است .

داریوش بیات نژاد گفت: اگر چه بسیاری از خانواده ها توان تربیت فرزند را دارند به سبب تکمیل فرایند اجتماعی شدن فرزندانشان تمایل دارند آنها را به مهد و پیش دبستانی بفرستند و اینجاست که به سبب حرف شنوی کودک از مربی ما را موظف می کند نظارت و دقت بیشتری برآموزه های این اماکن داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گروخانواده سالم است گفت: هنجار پذیری و اجتماعی شدن در خانواده به کودکان آموزش داده می شود پس باید خانواده ها را آموزش دهیم تا سلامت روح و روان جامعه اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: در تقسیم بندی خانوار خانواده ها به سخت گیر یا دیکتاتور,سهل گیر،دموکرات یا سالم و خانواده ای آشفته و پریشان دسته بندی میشوند لازم است بگویم که تعداد خانواده های سالم بسیار اندک است و در صد قابل ملاحظه ای از خانواده های ما سالم نیستند و باید در عملکردشان تجدید نظر کنند.

بیات نژاد افزود: نقش مهدهای کودک و پیش دبستانی در آموزش های پایه بسیار مهم است و در شرایطی که زندگی امروزی از سنت عبور کرده و مدرن شده است ،پیشرفت و علم در زندگی مردم حضور یافته است،فضای آموزشی امروزه به گونه ایست که رغبتی برای حضور در بچه ها ایجاد نمی کند .

وی گفت: نیازمند تغییر اساسی در در نظام آموزشی و معماری مدارس هستیم باید در مهد های کودک سرمایه گذاری کنیم تا ضمن تقویت روحیه و توانمندی اجتماعی آنها را با نگاهی عاطفی و مهربان تربیت کنیم .

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.