۳۲ درصد جمعیت استان البرز را جوانان تشکیل می‌دهند

پایگاه خبری البرزما-دبیر انجمن انرژی خورشیدی البرز گفت: ۳۲ درصد جمعیت استان البرز را قشر جوان تشکیل می‌دهند که پتانسیل قوی برای این منطقه محسوب می‌شود. ناصر فتحی در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ‎ پنجمین دوره مسابقات دانش کاپ و نخستین المپیاد آموزشی صنعتگران رباتیک که در کانون فرهنگی استانی شهید فهمیده برگزار شد،

کد خبر : 3569
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1396 - 12:30
۳۲ درصد جمعیت استان البرز را جوانان تشکیل می‌دهند

پایگاه خبری البرزما-دبیر انجمن انرژی خورشیدی البرز گفت: ۳۲ درصد جمعیت استان البرز را قشر جوان تشکیل می‌دهند که پتانسیل قوی برای این منطقه محسوب می‌شود. ناصر فتحی در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ‎ پنجمین دوره مسابقات دانش کاپ و نخستین المپیاد آموزشی صنعتگران رباتیک که در کانون فرهنگی استانی شهید فهمیده برگزار شد، اظهار کرد: ۳۲ درصد جمعیت استان البرز را قشر جوان تشکیل می‌دهند که پتانسیل قوی برای این منطقه محسوب می‌شود.
وی افزود: استان البرز رتبه سوم فروش محصولات دانش‌بنیان، رتبه نخست تولید محصولات کشاورزی، رتبه اول سرمایه‌گذاری‌های محقق شده و تنوع صنایع‌دستی در کشور را به خود اختصاص داده است.
دبیر انجمن انرژی خورشیدی البرز با اعلام اینکه البرز مهد علم و فناوری در کشور مطرح‌شده که ظرفیت‌های بالقوه فراوانی را در خود جای‌داده است، تصریح کرد: جوانان البرزی در حوزه فعالیت‌های علمی مدال‌های رنگارنگی را در رقابت‌های ملی و بین‌المللی را کسب کرده‌اند.
فتحی گفت: انجمن انرژی خورشیدی استان البرز فعالیت‌های مفیدی را در این منطقه انجام داده است که آثار مفیدی را بر جای گذاشته است.
وی بیان کرد: انرژی خورشیدی یکی از منابع انرژی‌های تجدید پذیر است، توجه به گسترش انرژی خورشیدی فقط به کشورهای توسعه‌یافته، محدود نمی‌شود و برخی از کشورهای درحالی‌که توسعه با توجه به پتانسیل‌های طبیعی خود، حرکت‌های خوبی در این مسیر آغاز کرده‌اند.

همچنین در ادامه محمدعلی موحدیان مشاور رئیس خانه صنعت و معدن البرز؛ رشد و تعالی نوجوانان و دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرکز آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای کشور در شمال شهر کرج قرار دارد که طی ۳۵ سال گذشته فعالیت‌های چشمگیری را به ثمر رسانده است.
وی با اشاره به اینکه خانه صنعت و معدن استان البرز نسبت به اجرای این مراسم اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است، افزود: پژوهشگران و محققان بر این باورند آینده مشاغل مختلف جاری توسط اتوماسیون در حال انجام است.
موحدیان توسعه سیستم‌های رباتیک برای نگهداری از سالمندان را اقداماتی دانست که تأسف‌بار است، افزود: باید درعین‌حالی که در بخش اتوماسیون صنعتی فعالیت می‌کنیم، امراض ناشی از این اقدامات شناسایی و برطرف شود.
وی بابیان اینکه تمام مسابقات رباتیک در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای جوانان زیر ۲۰ سال انجام می‌شود، تصریح کرد: مسابقه طراحی گرافیک و اتصالات چوبی طی هفته جاری بین جوانان ایرانی و روسی به میزبانی البرز برگزار خواهد شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.