ماموریت مهم شهرداری و نهاد های حاکمیتی، تاب آوری شهر در مقابل حوادث است

پایگاه خبری البرزما-رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: یکی از اولویت های اساسی و اصلی مدیریت شهری و حاکمیت محلی موضوع ایمنی شهر کرج یا تاب آوری شهر کرج در مقابل حوادث انسان ساخت یا حوادث غیر مترقبه است. عباس زارع در دومین جلسه کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی

کد خبر : 3562
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1396 - 12:17
ماموریت مهم شهرداری و نهاد های حاکمیتی، تاب آوری شهر در مقابل حوادث است

پایگاه خبری البرزما-رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: یکی از اولویت های اساسی و اصلی مدیریت شهری و حاکمیت محلی موضوع ایمنی شهر کرج یا تاب آوری شهر کرج در مقابل حوادث انسان ساخت یا حوادث غیر مترقبه است. عباس زارع در دومین جلسه کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی گفت: مدیریت شهری در کنار دیگر نهاد های حاکمیتی وظیفه دارند برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران و همچنین مدیریت حوادث مترقبه پیش بینی نماید.
وی در این رابطه بیان داشت: اگر فردا بارندگی صورت بگیرد با مخاطراتی که احتمال دارد اتفاق بیفتد چه خواهد شد و ما چقدر آمادگی داریم، اگر آتش سوزی در خیابان های فرعی میانجاده یا حسن آباد اتفاق بیفتد ما چه اقداماتی در مقابل می توانیم داشته باشیم و چه طور می توانیم هم بحران بوجود آمده را مدیریت کنیم و هم عملیات پس از بحران انجام دهیم،اگر شاهد حادثه و آتش سوزی در بازار کرج باشیم نحوه مدیریت قبل از بحران حین بحران و پس از بحران چه خواهد بود، اگر امشب زلزله ۵ ریشتری در کرج اتفاق بیفتد در منطقه حصار و اسلام آباد و … چه تدابیری اندیشیده شده است و آیا تا کنون تلاش کرده ایم این سناریو ها را پیش بینی کنیم و برنامه ای برای آن داشته باشیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: بحث تاب آوری شهر در حوزه حوادث انسان ساخت موضوعی است که در تمام فرآیند های مدیریت شهری باید به آن توجه شود، یکی از مقوله های جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز افزایش استحکام بنا ها است.
وی گفت: شهر کرج در حوزه طبیعت مانند سیل و حوزه آبریز در معرض تهدید است عوارضی که به دلیل سوء مدیریت در چندین دهه گذشته در این پهنه ها اتفاق افتاده می تواند عوارض سنگینی در حوزه حوادث به همراه داشته باشد.
این مسئول افزود: کم کاری در نظام مدیریتی موجب افزایش میزان خسارت جانی و مالی به شهروندان خواهد شد، شهر های الگویی بسیاری هستند که در شرایط بدتر از ما قرار داشتند اما استاندارد های لازم را در این حوزه اخذ کرده اند.
وی خاطر نشان شد: هم کاری شهرداری با سایر نهاد ها باید گسترده تر شود و ساختار پویا و کارآمد تری باید بوجود آید، هر سازمانی ماموریت و نقش خود را در خصوص حوادث دارد که باید به آن پرداخته شود و وظایف در قالب نظام مدیریتی در قبال شهروندان پیش بینی شود.
وی با بیان اینکه باید ساختار ها پاسخگو باشد و برای اینکه با حوادثی مانند حادثه پلاسکو مواجه نشویم باید اولویت ها را بشناسیم گفت: یکی از ماموریت ها ی شهرداری و نهاد های حاکمیتی این است که خطر پذیری را کاهش دهیم و برای بحران برنامه ریزی داشته باشیم همچنین باید به بعد از بحران نیز توجه داشت.
عباس زارع در پایان افزود: موضوع ایمنی شهر نباید حتی یک روز به عقب بیفتد، ضمن اینکه باید کمیته ای در حوزه ایمنی با حضور کارشناسان، متولیان حاکمیتی و شهرداری جهت ایجاد هماهنگی بیشتر تشکیل دهیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.