تعیین تکلیف اراضی منطقه پیام؛ مالکان با اسناد معتبر مراجعه کنند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام در استان البرز از مالکان اراضی محدوده این منطقه درخواست کرد تا نسبت به تعیین تکلیف املاک خود اقدام کنند.
کد خبر : 25292
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1403 - 13:09
تعیین تکلیف اراضی منطقه پیام؛ مالکان با اسناد معتبر مراجعه کنند
پایگاه خبری البرزما- اکبر قنبرپور در بازدید مسئولان قضایی شهرستان چهارباغ از اراضی این منطقه اعلام کرد که از مجموع ۳۶۰۰ هکتار زمین این منطقه، بخشی متعلق به مردم است.
وی با اشاره به قوانین جهانی هواپیمایی (ایکائو) که بر ایمنی محدوده پروازی تاکید دارند، خاطرنشان کرد که اقدامات لازم برای ایمنی پروازها در این منطقه انجام شده است.
همچنین قنبرپور افزود که به دلیل شرایط ویژه منطقه اقتصادی پیام، ایجاد دیوار حفاظتی در اطراف این مجموعه ضروری است. اگرچه بخش زیادی از اراضی دیوارکشی شده، اما بخش غربی و جنوبی هنوز در حال اجراست.
مدیرعامل منطقه پیام به موارد سوءاستفاده از اسناد جعلی برای بهره‌برداری از اراضی اشاره کرد و تصریح کرد که هویت جعلی این اسناد مشخص شده است. او همچنین از تصمیم‌گیری‌های اداری برای اراضی متعلق به اداره کل منابع طبیعی البرز خبر داد.
وی تاکید کرد که مالکان واقعی اراضی با ارائه مدارک معتبر می‌توانند به مدیریت منطقه مراجعه و هزینه اراضی خود را پس از ارزیابی کارشناسی دریافت کنند.
فرودگاه بین‌المللی پیام در دهه ۶۰ احداث شد و از اواخر دهه ۸۰، منطقه ویژه اقتصادی به این محدوده الحاق شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.