تمام روستاهای بالای 100 خانوار البرزدارای امام جماعت می شوند

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت که بر اساس برنامه ریزی های سازمان تبلیغات اسلامی تا پایان سال 97 مساجد تمام روستاهای بالای 100 خانوار دارای امام جماعت خواهند شد. حجت الاسلام سید عباس مسعودی در آستانه روز جهانی مساجد با اشاره به اینکه در استان حدود یک هزار مسجد وجود دارد، افزود:

کد خبر : 2455
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 9:28
تمام روستاهای بالای 100 خانوار البرزدارای امام جماعت می شوند

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت که بر اساس برنامه ریزی های سازمان تبلیغات اسلامی تا پایان سال 97 مساجد تمام روستاهای بالای 100 خانوار دارای امام جماعت خواهند شد.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی در آستانه روز جهانی مساجد با اشاره به اینکه در استان حدود یک هزار مسجد وجود دارد، افزود: 70 درصد مساجد استان دارای امام جماعت هستند و مابقی آن ها که بیشتر در روستاهای قرار دارند بدون امام جماعت هستند.
وی اظهار داشت: با راه اندازی و فعال سازی شوراهای مساجد در روستاها، فعالیت های عمرانی و فرهنگی با کمک ائمه جماعات دراین مناطق بسامان خواهد شد.
وی با بیان اینکه رئیس این شوراها، امام جماعت و دبیر آن دهیار روستاها هستند تا دهیاران بتوانند از اعتبارات روستایی در حوزه فرهنگی استفاده کنند، گفت: همچنین روحانیون و ائمه جماعات روستاها می توانند در رشد مسایل فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق و مصالحه در بین زوجین نقش بسزایی داشته باشند.
وی یکی دیگر از نقش های روحانیون در بعد فرهنگی در روستاها را کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش مهاجرت معکوس عنوان کرد و بیان داشت: روحانیون همچنین می توانند پاسخگوی اذهان و شبهات جوانان بوده و حمایت از برنامه های فرهنگی داشته باشند.
مسعودی تاکید کرد که اگر دولتمردان با تجدید نظردراختصاص بودجه مناسب فرهنگی داشته باشند می تواند کمتر شاهد بروز آسیب های اجتماعی در جامعه بود.
وی گفت: با اینکه حدود یک هزار مسجد در استان داریم اما این مساجد ظرفیت 20 تا 30 درصد جمعیت استان را دارند.

**روز جهانی مساجد، سالروز تسخیر مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در ادامه با اشاره به سالروز تسخیر مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی و روزجهانی مساجد اظهار داشت: مسجد در دین مبین اسلام و در قرآن از جایگاه خاصی برخوردار است به طوریکه در قرآن مجید نام ‘مسجد’ 21 بار و کلمه ‘مساجد’ نیز 6 بارتکرار شده است.
وی بیان داشت: در یکی از آیات شریفه قرآن آمده که مسجد تعبیرش این نیست که در و دیوارآن آباد شود بلکه عمرانی مسجد به حضور است.
وی گفت: از دیگر آیات و روایات برمی آید که در روز قیامت یکی از مکان هایی که از ما سئوال و شکایت می کند، مسجد است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز اضافه کرد: از این آیات و روایات برمی آید که ساخت مسجدی مهمتر از ساخت مسجد است .
**راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در البرز
مدیرکل تبلبغات اسلامی البرز اظهار داشت:با حضور نماینده ولی فقیه دراستان البرز
شورای مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان راه اندازی شد که هدایت آن توسط 13 نفر از افراد حقیقی و حقوقی است، افراد حقیقی شامل 6 نفر از بزرگان علمی و اعضای حوزوی و ائمه جمعه استان هستند.
مسعودی افزود: افراد حقوقی نیز شامل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، معاونت فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، کانون فرهنگی هنری مساجد و حوزه علمیه هستند و نفر سیزدهم نیز امام جمعه کرج است.
وی بیان داشت: با راه اندازی این شورا، کار سیاست گذاری برای مساجد انجام می شود واجرای آن توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد است.
وی گفت: در مناطقی که امام جمعه داریم مسئولیت رسیدگی به امور مساجد برعهده امام جمعه است و مدیرهر مسجد نیز امام جماعت مغرب و عشای مسجد می باشد و هیات امنای مسجد نیز با معرفی امام جماعت بوده که بازوان او در فعالیت ها و تصمیم گیری ها هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز افزود: با نگاه ویژه دولت مساجد از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف هستند که انتظار می رود از این فضاها در بخش علمی و فرهنگی به خوبی استفاده شود.
مسعودی گفت: مساجد از سنگین ترین و گران ترین اماکنی هستند که در کشور ساخته می شوند که باید با همکاری معلمان برای ارائه آموزش های مختلف از این مکان ها استفاده کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.