تنها با سلاح ورزش نمی توان به جنگ مشکلات فرهنگی رفت

پایگاه خبری البرزما- سادگی ، صفا و صمیمیمت ویژگی بارز این ورزشکار محجوب و مردمی است . سال ها پیش در نشست خبری یکی از مسوولان او و یکی دیگر از نامدارن در عرصه قوی ترین مردان را دیدم نوع برخورد دوست داشتنی و به دور از تکلفات ظاهری، وی را ورزشکاری دوست داشتنی ساخته

کد خبر : 2452
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 8:43
تنها با سلاح ورزش نمی توان به جنگ مشکلات فرهنگی رفت

پایگاه خبری البرزما- سادگی ، صفا و صمیمیمت ویژگی بارز این ورزشکار محجوب و مردمی است . سال ها پیش در نشست خبری یکی از مسوولان او و یکی دیگر از نامدارن در عرصه قوی ترین مردان را دیدم نوع برخورد دوست داشتنی و به دور از تکلفات ظاهری، وی را ورزشکاری دوست داشتنی ساخته به دور از جار و جنجال در منطقه آق تپه با راه اندازی باشگاه ورزشی به تنهایی جلوی خیلی خیلی از آسیب های اجتماعی را گرفته ولی اعتقاد دارد در این راستا کار کردن یک دست صدا ندارد .
گلایه هایی از بی توجهی به مسایل فرهنگی آق تپه می کند ولی دوست دارد این گلایه ها خیلی نرم و مخملین منعکس شود تا مسوولان که زود رنج هستند از گفته هایش رنجیده خاطر نشوند . علی اسماعیلی یکی از قوی ترین مردان و از افتخارات کرج مهمان نشریه نقش البرز بود که گفتگو با وی را پی می گیریم.
چند روز پیش شما را پیش آقای شهردار دیدم دلیل حضورتان پیش آقای شهردار چه بود؟
با سلام خدمت خوانند گان محترم . آقای شهردار همیشه به ورزشکاران لطف دارند یکی از ورزشکاران که جزو نامدارن هم می باشد در یک حادثه دچار آسیب دیدگی شده و برای گذران زندگی در کنار خیابان بساط میوه فروشی دارد که شهرداری منطقه هم نسبت به اقدام وی ممانعت به عمل آورده به همین دلیل خدمت آقای شهردار رسیدم تا مشکل را منعکس و درخواست کنم دستورات لازم را جهت ادامه فعالیت وی صادر نماید.
روحیات شهردار در این مورد چگونه است؟
جا دارد از شهردار به خاطر روحیه پهلوانی و مردمی که دارند تشکر و قدردانی کنم هر مرتبه که برای فردی گرفتاری پیش آمده شهردار برای رفع گرفتاری آن فرد در حد توان پیشقدم بوده اند. علاوه براین وی مردی مدیر و کارآمد است که در این چند ساله پروژه های مختلفی به بار نشسته و چهره شهر گوای فعالیت های وی می باشد.
متولد چه سالی هستید؟
1360در استان قهرمان پرور آذربایجان شرقی شهر بستان آباد به دنیا آمدم و حدود چند سال بعد به مهر شهر کرج محله محروم آق تپه ساکن شدیم.
چرا از آق تپه با عنوان محرومیت یاد می کنید ؟
اگر به محله های مختلف کرج نگاه کنید ، آق تپه جزو محله هایی بوده که آنگونه که باید و شاید به آن توجه نشده از لحالظ داشتن فضای سبز ، کتابخانه و داشتن فضای فرهنگی از جمله محله هایی است که جای کار فراوان دارد. امیدوارم که مسوولان و منتخبین جدید در شورای شهر به آق تپه و محله های محروم کرج بیشتر توجه کنند.
شما آق تپه را چگونه به تصویر می کشید؟
در این محله ورزشکاران به نامی داریم مثلا می توانم از آقایان حسین عابدینی قهرمان پرورش اندام ، محرم پناهی ، عین الله پسند پور ، اکبر گلی زاده و محمد عزت پور نام ببرم وجود این افراد چهره ورزشی به این محله داده است .
روحیات مردم آق تپه چگونه است؟
ساکنان آق تپه بیشتر از آذری های مهربان و کردهای دلیر و لرهای ساده دل هستند این اقوام با صفا و صمیمیت در حال زندگی در کنار یکدیگر هستند علاوه بر این جوانان محله به دنبال ورزش کردن می باشند. ولی متاسفانه آق تپه دارای محرومیت هایی است که امیدوارم در سال های آینده شاهد زدودن این محرومیت ها از چهره آق تپه باشیم. علاوه بر این سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج یک سالن ورزشی در اختیار و اجاره ورزشکاران آق تپه قرار داده که جای تقدیر و تشکر از مسوولان این سازمان دارد .
از لحاظ سرانه مطالعه و کتابخانه چگونه است ؟
متاسفانه در آق تپه کتابخانه نداریم.
با توجه به توصیفاتی که کردید جوانان آق تپه ای در معرض انواع آسیب های اجتماعی هستند ؟
متاسفانه این گونه است و ما سعی می کنیم با ورزش و ایجاد روحیه پهلوانی و قهرمانی از آسیب ها جلوگیری کنیم ولی متاسفانه یک دست صدا ندارد. به فرموده رهبر عزیزمان « نجات یک معتاد نجات جامعه است » اگر بتوانیم کاری کنیم که جوانان به سمت کارهای فرهنگی بروند مطمئنا خانواده اولین نهادهایی هستند که از آسیب در امان می مانند و جامعه در امنیت خواهد بود.
شما به عنوان یک چهره ورزشی و دیگر دوستانی که نام بردید تا چه اندازه توانستید جلوی آسیب های اجتماعی را بگیرید؟
من در سال 82 اولین برنامه و مسابقات تلویزیونی رفتم که در آن سال نفر هفتم شدم بعد از مسابقات در آق تپه یک باشگاه ورزشی راه انداختم حال تصور کنید آن سال ها آقای عزت پور حدود 12 الی 13 سال داشته می بینید که حضور من در برنامه قوی ترین مردان چه تاثیری داشته است . علاوه براین ما غیر از آقای عزت پور قهرمانان دیگری چون مجتبی محمدزاده مهدی رحیمی از جمله آنان است چندین بار از مسوولان دعوت کرده ام که بیایند و ببینند بچه هایی که در آن زمان جزو نوجوانان بودند بر اثر تاثیری که از برنامه قوی ترین مردان پذیرفتند اکنون خود به نامدارنی در این عرصه شده اند.
شما چگونه به ورزش روی آوردید؟
من خودم در ابتدا در رشته تکواندو فعالیت می کردم یک روز به اتفاق دوستانم برای تفریح در حال رفتن به جاده چالوس بودم روبروی پارک عقیل نوشته ای دیدیم که خبر از برگزاری قوی ترین مردان در کرج می داد دوستانم به زور من را ثبت نام کردند بدون هیچ سابقه ای در آن مسابقات نایب قهرمان شدم و همان سال در مسابقات تلویزیونی هفتم شدم .

وقتی وارد عرصه قوی ترین مردان و مسابقات تلویزیونی شدید زندگی شما تا چه اندازه دستخوش تغییر و تحولات شد؟
همان گونه که گفتم خیلی اتفاقی به جرگه قوی ترین مردان پیوستم و از دوستانی که باعث حضور من در عرصه ورزش شدند تشکر می کنم ولی گاهی در عالم رفاقت از آنها انتقاد می کنم زیرا باعث تغییر مسیر زندگی من شدند . اکنون هر کدام از آنها از وضعیت مالی خوبی برخوردارند ولی من به دلیل تغییر مسیر یک زندگی معمولی با کلی افتخارات ورزشی دارم اگر مسیر قبل از ورزش را ادامه می دادم مطمئنا من هم تمکن مالی زیادی به دور از افتخارات ورزشی می داشتم . با خنده این پاسخ ها داده می شود.
از چهره ورزشی خود چقدر استفاده کردید ؟
خیلی ولی اعتقاد دارم نان درآوردن از هر راهی درست نیست شاید من با شهرتی که داشتم می توانستم با فروش مکمل های ورزشی برای خودم درآمدزایی داشته باشم ولی حاضر به این کار نیستم علاوه بر این اگر در طول باشگاه داری برنامه ای هم نوشته ام از آن ورزشکار طلب پول نکرده ام خیلی از مربیان هستند که برای یک برنامه مبالغ کلانی می گیرند که بنده از این کار اجتناب می کنم .
شما هواخواه هم دارید ؟
اصلا به هر حال شاگردان علاقمند هستند ولی هواخواه به آن معنای عامی که در جامعه متداول است ندارم و فکر می کنم این فرهنگ به ورزش و فرهنگ قوی ترین مردان آسیب می زند.
چند نفر از شاگردان نامداری که داشته اید نام ببرید؟
مسلم دارابی ، کمال شریفی مهرداد باجلان و طاهر کریمی از جمله شاگردان من هستند که از بزرگترین افتخارات من است.
بعد از حضورتان در قوی ترین مردان و مسابقات تلویزیونی مردم آق تپه چه برخوردی داشتند؟
استقبال خیلی خوبی داشتند باشگاهی که راه انداختم از قهرمانان آن زمان را دعوت کردم وقتی مردم فهمیدند جمعیت زیادی برای افتتاحیه هجوم آوردند و در روز اول 580 نفر برای ثبت نام آمدند .
حول و حوش قوی ترین مردان همیشه حاشیه بوده چه نظری دارید ؟
اجازه بدهید در ابتدا از جناب آقای سردار حمید حیدرخانی ریاست محترم هیات پرورش اندام و قوی ترین مردان استان البرز تشکر و قدردانی کنم از زمانی که ریاست را پذیرفته اند جو صمیمیتی بین دوستان شکل گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.
مردم وقتی ما را می بینند فکر می کنند که ما آدم های خشن و اهل درگیری هستیم که اصلا این گونه نبوده من خودم به هیچ وجه اهل دعوا و درگیری نیستم برعکس دوستانم به دلیل روحیه ای که به دست می آورند بسیار رئوف و مهربان هستند . امیدوارم مردم با شناختی که از این ورزش به دست می آورند فرزندان خود را به این ورزش هدایت کنند و قهرمان خوبی در این رشته پرورش پیدا کند.
اتفاقات در همه رشته ها اجتناب ناپذیر است چون قوی ترین مردان از لحاظ هیکل جلوی چشم هستند اتفاقاتی که می افتد توجهات بیشتری را جلب می کند.
قوی ترین مردان کرج دور همی دارید ؟
بله با عرض تشکر از سپاه استان البرز که این روزها سالنی در اختیار ما قرار داده اند که در این روزها تمرین می کنیم و همین دلیل گردهمایی و دور همی ما را فراهم کرده است.
علی اسماعیلی از نظر شما چه تعرفی دارد؟
من که نمی توانم از خود تعریف کنم ولی دوستان و همراهان ، من را خیلی متواضع عنوان می کنند.
برخورد مردم با شما چگونه است ؟
سعی کرده ام همیشه به گونه ای رفتار کنم که مردم را خوشحال از خودم نگه دارم روحیات من جوری است که نمی توانم سختی و دشواری مردم را ببینم سعی می کنم منش پهلوانی در وجودم تقویت کنم و به آن پایبند باشم اگر بتوانم مشکلی به واسطه حضور من حل می شود کوتاهی نکنم .
برای خرید منزل چگونه با شما چگونه برخورد می شود؟
در حالیکه می خندد می گوید سعی می کنند به ما با قیمت بالاتری اجناسشان را بفروشند و بعد می گوید این را جهت مزاح عرض کردم و می افزاید چون در کنار پدر و مادر زندگی می کنم پدرم بیشتر به این امور می پردازد و من نیز کارهای دیگر را سر و سامان می دهم.
کشته شدن روح الله داداشی یکی از تلخ ترین حوادث در شهر کرج بود شما چگونه از این واقعه غمناک مطلع شدید؟
در آن زمان من و چند تن از دوستان در مراسم جشن میلاد امام زمان (عج) بودم و قرار بود بعد از پایان مراسم به اتفاق دیگر دوستان در مراسم ورزشی قوی ترین مردان یکی از شهرهای کشور به عنوان مهمان شرکت کنیم بعد از پایان مراسم هر چه با همراه مرحوم داداشی تماس می گرفتم پاسخی دریافت نمی کردم بعد از آن که به منزل رسیدم توسط یکی از دوستان از این حادثه هولناک و غم انگیز آگاهی پیدا کردم.
وضعیت ورزشی کرج را چگونه ارزیابی می کنید؟
سرانه ورزشی کرج خیلی پایین است امیدوارم اعضای جدید شورای شهر توجه ویژه ای نسبت به این قضیه داشته باشند.

جا دارد از مدیران سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج از دکتر میروکیلی، مهندس حسنی و جناب آقای پهلوان و نگاه ویژه ای که به ورزش دارند تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم شاهد حمایت بیشتر این افراد از ورزش باشم . در جلسه ای که با پهلوان داشتم تمام فکر و ذهنش برای رفاه شهروندان بود و نگاه شهروندی وی به موضوع ورزش قابل تقدیر بود و لازم است این نکته ذکر شود تا مردم بدانند که افرادی هم هستند که برای رفاه شهروندان تلاش می کنند.
حضور شما در مسابقات قوی ترین مردان باعث بلند شدن نام کرج شد مسوولان در این خصوص چه برخوردی داشتند؟
در مسابقات همواره نصف شرکت کنندگان از کرج بود و من خودم همواره در معرفی ذکر می کردم که از آق تپه شرکت کرده ام مسوولان در حد توان کمک می کنند لازم است از دکتر کولیوند، ترکاشوند شهردار محترم ، سردار اکبریان و حجت الله غلامرضایی به دلیل نگاه ویژه ای که در این سال ها به ورزش داشته اند تشکر و قدردانی کنم .
سخن پایانی :
در پایان ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی از تمامی دلسوزان و زحمت کشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر می کنم.
داووددهقانی محمودآباد

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.