کاروان انتقال جهیزیه ۳۰ زوج جوان توسط بسیج شهرداری کرج اعزام شد

پایگاه خبری البرزما- شهردار کرج در جریان برگزاری جشن روز دهه کرامت و اعطای جهیزیه به ۳۰ نوعروس که به همت بسیج شهرداری ایران کوچک انجام شد، یکی از مهمترین ماموریت های بسیج را پاسداری از ارزش ها در همه عرصه ها دانست.علی ترکاشوند در جشنی که به مناسبت دهه مبارک کرامت و ولادت دو ستاره از آسمان

کد خبر : 2443
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 21:43
کاروان انتقال جهیزیه ۳۰ زوج جوان توسط بسیج شهرداری کرج اعزام شد

پایگاه خبری البرزما- شهردار کرج در جریان برگزاری جشن روز دهه کرامت و اعطای جهیزیه به ۳۰ نوعروس که به همت بسیج شهرداری ایران کوچک انجام شد، یکی از مهمترین ماموریت های بسیج را پاسداری از ارزش ها در همه عرصه ها دانست.علی ترکاشوند در جشنی که به مناسبت دهه مبارک کرامت و ولادت دو ستاره از آسمان ولایت و امامت برگزار شد، نقش بسیج را در همه عرصه ها بسیار پررنگ ذکر کرد و گفت: ارزش ها در همه عرصه های زندگی همچون فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، دینی و نظایر آن وجود دارد و از این رو نقش مهم بسیج حراست و صیانت از همین ارزش ها است.
وی با تاکید بر اینکه ازدواج سنت پیامبر است و تأخیر در اجرای این امر مقدس آسیب های فراوانی را برای همه جوامع به همراه دارد، اظهار داشت: نباید اجازه داد مشکلات و دغدغه هایاقتصادی به هیچ روی مانع ازدواج جوانان شود. به همین جهت بسیج شهرداری کرج کوشید تا با تهیه و اعزام ۳۰ جهیزیه برای زوج های جوان کم بضاعت، اهمیت این مسئله را یادآور شود.
ترکاشوند محصولات خریداری شده در قالب این جهیزیه ها را اغلب کالاهای ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: تلاش ما محور قرار دادن دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری در همه حوزه ها و عرصه هاست.
وی با اشاره به حضور خدام آستان قدس رضوی(ع) در این مراسم، آنان را سفیران امام رئوف توصیف کرد که دل ها را راهی حرم مطهر امام رضا(ع) می کنند.
شهردار کرج به دیگر فعالیت های فرهنگی و اقدامات برجسته مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج در چهار سال اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: پروژه های متعدد و موثر فرهنگی طی این دوره در شورای شهر کرج مصوب و توسط شهرداری این کلانشهر اجرایی شد که از جمله بزرگترین آنها احداث اردوگاه راهیان نور در خرمشهر بود.
وی با تاکید بر دیدگاه رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقدس بودن دفاع مقدس و اهمیت زنده نگاه داشتن یاد آن، اظهار داشت: احداث این اردوگاه بیش از ۱۴ میلیارد ریال هزینه داشت که مجموعه مدیریت شهری با تامین مبلغ مذکور کوشید گام موثری در راستای تاکیدات معظم له در خصوص پاسداشت و زنده نگاه داشتن یاد شهدا و دفاع مقدس بردارد.
به گفته ترکاشوند، مشارکت این دستگاه در برگزاری هر چه باشکوه تر اربعین حسینی(ع) نیز از اقدامات برجسته فرهنگی مدیریت شهری کرج طی سال های اخیر بوده است که با همکاری بسیاری از بخش ها و دستگاه ها از جمله سپاه استان انجام شد و ثمرات و برکات زیادی را به همراه داشت.
شهردار کرج، این اقدام را در راستای انتقال تجربیات گنجینه عظیم دفاع مقدس به نسل های آتی ذکر کرد.
در ادامه این مراسم فرمانده بسیج شهرداری کرج نیز گفت: رسالت ما توسعه خدمات بسیج است.
سرهنگ غلام قربانی بخشی از فعالیت های فرهنگی و سازندگی بسیج را تشریح نمود و گفت: همکاری برای کمک به سیل زدگان سیجان، ایجاد راه روستایی در زنجان و تامین جهیزیه ۳۰ نوعروس در استان البرز بخشی از تلاش های بسیج در سال های اخیر به منظور انجام رسالت های خود بوده است.
وی در آیین اعطای جهیزیه به ۳۰ نوعروس و برگزاری جشن دهه کرامت عنوان کرد و ادامه داد: بسیج دارای ماموریت های مختلف است و هر کجا نیاز به همراهی و کمک وجود داشته باشد این بخش موظف به خدمت رسانی است.
قربانی اظهار داشت: اجرای کارهای درون سازمانی اگرچه از اهمیت بسزایی برخوردار است اما نباید خود را به این حوزه محدود نماییم بلکه باید اقدامات را در همه شهر و بین همه شهروندان توسعه دهیم.
وی، با یادآوری وقوع حادثه سیل در روستای سیجان، گفت: در این حادثه که دو سال پیش در استان البرز رخ داد، تعداد زیادی از هم استانی های مان دچار خسارت شدند که در همین راستا بسیج شهرداری کرج با اعزام نیرو و امکانات به کمک سیل زدگان رفت.
فرمانده پایگاه بسیج شهرداری کرج، اضافه کرد: سال گذشته نیز نیروهای این دستگاه برای احداث یک راه روستایی در زنجان راهی این منطقه شده و اقدامات موثری را صورت دادند.
به گفته قربانی، اهدای ۳۰ جهیزیه به زوج های جوان کم بضاعت نیز که امسال در قالب جشن دهه کرامت و در ایام ولادت بانوی عشق و ایثار حضرت فاطمه معصومه(س) و برادر ارجمندشان حضرت امام رضا(ع) به اجرا درآمد، انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای این امر خیر مدیران و نیروها نقش موثری ایفا کرده و با اختصاص مبالغی به اجرای طرح فوق کمک کردند.
فرمانده بسیج حوزه ۸ شهرداری کرج، یکی از مهمترین برنامه های آتی مجموعه بسیج شهرداری ایران کوچک را اجرای جشن بزرگ عید غدیر ذکر کرد و افزود: این مراسم پنج شنبه ۱۲ مردادماه در پارک تنیس برگزار خواهد شد.
به گفته قربانی، در عین حال ویژه ترین فعالیت بسیج به برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) و استقبال و خدمت به زائران آن حضرت اختصاص دارد که تلاش کرده ایم امسال نیز چون سال های گذشته در اجرای مسئولیت ها و برنامه های در نظر گرفته شده، موفق و اثرگذار باشیم

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.