اولویت بخش تولید فراگیری آموزش های تخصصی و علمی و کاربردی است

پایگاه خبری البرزما-رئیس اتاق بازرگانی استان البرز فراگیری آموزش های تخصصی و علمی و کاربردی را از اولویت های بخش تولید استان عنوان کرد. رحیم بنامولایی در یازدهمین نشست تعامل صنعت و دانشگاه گفت: در تدارک توسعه دوره ها آموزشی مختلف در اتاق بازرگانی استان هستیم تا در بخش های مختلف کارخانه هایمان اصول صحیح

کد خبر : 2438
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 6:06
اولویت بخش تولید فراگیری آموزش های تخصصی و علمی و کاربردی است

پایگاه خبری البرزما-رئیس اتاق بازرگانی استان البرز فراگیری آموزش های تخصصی و علمی و کاربردی را از اولویت های بخش تولید استان عنوان کرد.

رحیم بنامولایی در یازدهمین نشست تعامل صنعت و دانشگاه گفت: در تدارک توسعه دوره ها آموزشی مختلف در اتاق بازرگانی استان هستیم تا در بخش های مختلف کارخانه هایمان اصول صحیح علمی و پژوهشی جایگزین روش های سنتی و منسوخ شده شود.
وی افزود: به همین جهت مدتی است با دانشگاهها و موسسات مختلف آموزشی و پژوهشی در حال مذاکره هستیم تا مسیر تولید استان به سوی فعالیت های تخصصی و کاربردی هدایت شود.
وی اظهار کرد: در راه توسعه پایدار باید علاقه مندان به فعالیت در بخش تولید از دانشکده بازرگانی پویا، کارآمد و کاملا کاربردی برخوردار شوند تا دانشجویان در مذاکرات تجاری در زمینه های امور بازرگانی ، مالی ، فنی ، فروش و زبان تخصصی دروس لازم را به صورت پودمان فرا گیرند.
***تجارت الکترونیک زمینه ساز رونق اقتصادی
وی در ادامه سخنانش تجارت الکترونیک را زمینه ساز رونق اقتصاد عنوان کرد و گفت: اتاق بازرگانی برای بهره مندی مطلوب بخش خصوصی از تجارت الکترونیک هم اکنون با دو شرکت معتبر در خصوص استفاده از نرم افزارهای مناسب مذاکراتی را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: هدف این است تا به اطلاعات کامل و جامع از روند میزان تولید کشور دسترسی یابیم و درگام نخست سراسر کشور در این ‘دیتا’ حضور فعال داشته باشند.
بنامولایی گفت: با دستیابی همه فعالان اقتصادی به آمار و اطلاعات در زمینه های مختلف نظیر مواد اولیه، کالا های واسطه ای، محصول نهایی، سرانه مصرف کشور و مازاد و کسری محصولات راه برای برنامه ریزیهای هدفمند هموار و اقتصاد کشور ساماندهی می شود.
وی افزود: هدف ما این است که ازطریق تجارت الکترونیک درمرحله نخست به تمام کشور و بعد به اتاق های بازرگانی دنیا وصل شویم.
وی خاطرنشان کرد: با برقراری این ارتباط مستقیم ، درامور تجارت داخلی و بین المللی یک نظم و رابطه معنا داری در کشورمان برقرار خواهد شد.
*** تولید باید با سلیقه بازار مصرف همخوانی داشته باشد
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز افزود: در مسیر رونق اقتصادی بازارشناسی و بازاریابی در توسعه صادرات حرف اول را می زند چراکه ما نمی توانیم سلیقه خودمان را به دنیا تحمیل کنیم بلکه باید با سلیقه دنیا کالا تولید و عرضه کنیم.
بنا مولایی تاکید کرد: برای توسعه کشور باید افراد بر اساس شایسته سالاری در جایگاه های خود قرارگیرند تا برای رسیدن به این هدف شکاف و رقابت ناسالم ایجاد نشود.
***ایجاد میز صنعت و دانشگاه مسیر توسعه را فراهم می کند
وی افزود: با ایجاد میز صنعت و دانشگاه با حضور اساتید پژوهش محور در اتاق بازرگانی گام های موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد.
رییس اتاق بازرگانی البرز تخصیص اعتبار برای اداره کار و رفاه اجتماعی با هدف اجرای طرح کارورزی را حرکتی مناسب عنوان نمود و پیشنهاد کرد بخشی از این اعتبار در اختیار اتاق بازرگانی قرار گیرد تا با تشکیل میزهای کار تخصصی از جمله میزهای نساجی، صنایع غذایی و مکانیک برای رفع مشکلات این صنایع راهکارهای مناسب ارایه شود.
وی اظهار کرد: باید از کارهای کلیشه ای فاصله بگیریم و با نگاه تخصصی مشکلات صنعت را عارضه یابی کنیم .
بنا مولایی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه با ارایه راهکارهای مناسب و کارشناسی شده مجریان را یاری خواهد داد تا تصمیم سازی ها روان تر ، کارشناسی ترو عاقلانه تر انجام شود.
وی ادامه داد: باید تولید کنندگان این واقعیت را باور کنند که با ایجاد تغییرات اصولی در خطوط تولید و فاصله گرفتن از نگاه سنتی می توانند فروش خود را بالا ببرند.
وی تاکید کرد: باید در کنار طرح کاروزی و جذب بودجه یک سری نیروی کار آمد برای بخش صنعت تربیت کنیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز گفت: ما در دانشگاه ها به دانشجویان مهارت را یاد نداده ایم ، بنا براین باید با ایجاد تغییرات لازم در سیستم آموزش عالی برای رفع این چالش مهم چاره اندیشی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.