دفاع‌ مقدس تفکر «ایران جهان‌سومی» را منزوی کرد

امام جمعه ساوجبلاغ گفت: در گذشته ایران کشوری جهان سوم تلقی می‌شد اما دفاع مقدس ما می‌توانیم را نهادینه کرد.
کد خبر : 24005
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 13:01
دفاع‌ مقدس تفکر «ایران جهان‌سومی» را منزوی کرد
پایگاه خبری البرزما- حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: یکی از برکات دفاع مقدس، خودباوری مردم بود.
امام جمعه ساوجبلاغ با اشاره به اینکه ملت ایران به این نتیجه رسید که توان انجام امور بزرگ را دارد، اظهار داشت: ما می‌توانیم مصداق آن بود.
 
حجت‌الاسلام مختاری اظهار داشت: زمان پهلوی و قاجار به مردم القاء کرده بودند که کشورهای غربی و اروپایی توانایی دارند و ما نمی‌توانیم.
وی با اشاره به اینکه در گذشته ایران کشوری مصرف‌کننده و جهان سوم تلقی می‌شد، تصریح کرد: امام (ره) شعار ما می‌توانیم را نهادینه کرد.
امام جمعه ساوجبلاغ ادامه داد: مردم شعار امام (ره) را در زمان دفاع مقدس باور کردند با دست خالی مقابل تمام کشورهای موثر دنیا ایستادند.
 
حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اینکه ایران اقل امکانات را داشت، گفت: مردم مقابل دنیای ظلم و استکبار ایستاد و به فضل خدا پیروز شد.
وی افزود: با واسپاری عملیات‌ها به جوانان ٢٣‌ساله، آنها به این باور رسیدند که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند و این سوغات دفاع مقدس بود.
امام جمعه ساوجبلاغ اظهار داشت: متأسفانه دولت اصلاحات در سال‌های گذشته عدم خودباوری را بین مردم رواج داده بودند.
 
حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: ایران در دو سال اخیر از دستاورهای بزرگ علمی رونمایی کرده و این پیشرفت‌ها محصول نگاه ما می‌توانیم است.
وی گفت: امروز ایران فراتر از غرب به خواسته‌های ملت دست پیدا کرده درحالیکه در دولت اصلاحات سرمایه اجتماعی به حداقل رسیده بود.
امام جمعه ساوجبلاغ افزود: مردم در زمان ٨ سال دولت اصلاحات اعتماد خود را به مسئولین از دست داده بودند اما دولت کنونی با ملت همراه شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.