ثبت نام افراد واجد شرایط حج تمتع از ۳۰ دی آغاز می شود

مدیر حج و زیارت استان البرز خبر داد: ثبت نام از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ در کاروان ها از ۳۰ دی ماه آغاز خواهد شد.
کد خبر : 23141
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 9:30
ثبت نام افراد واجد شرایط حج تمتع از ۳۰ دی آغاز می شود

پایگاه خبری البرزما- محمد حسن سامعی از ابلاغ پیش اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بر مبنای مذاکرات مقدماتی، پیش‌بینی صورت گرفته و ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروه های اشاره شده در جدول ذیل در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند.

وی ادامه داد: اولویت اول با افرادی است که در کاروان های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند و به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند. درصورت عدم مراجعه این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان البرز اظهار کرد: تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ اولویت دوم هستند که لازم است قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه  Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خود و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

سامعی با بیان اینکه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ در اولویت سوم قرار دارند توضیح داد: نام نویسی از این اولویت‌ها صرفاً به منظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروان های اعلامی خواهد بود. ضمناً لازم است این افراد نیز قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه  Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

وی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ را اولویت چهارم اعلام کرد و گفت: همه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ اول خرداد ۱۳۸۶ و بعد به صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان ها در سطح هر استان در اولویت پنجم قرار دارند.

مدیر حج و زیارت استان البرز ادامه داد: افراد مشمول در اولویت‌های دوم تا پنجم در صورت تمایل به تشرف، از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم را داشته و نسبت به بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه Reserve.haj.ir  و نیز تکمیل مدارک خود به ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

تذکرات مهم:

تمامی ودیعه‌گذاران باید قبل از نام نویسی در کاروان نسبت به مراجعه به سامانه مذکور و تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیراین صورت امکان انتخاب کاروان و ثبت نام در آن را نخواهند داشت.

متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار اول دی ماه ۱۴۰۲ باشند.

اطلاعیه تکمیلی ثبت نام از واجدین شرایط در تاریخ ۲۶ دی ماه جاری منتشر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.