اسامی ساختمان های ناایمن استان احصا شد

منوچهر غفاری گفت: ساختمان های ناایمن زیادی را در شهرهای البرز داریم که در مقابل زلزله تاب ندارند لذا شهرداری ها اسامی آنها را احصا کرده اند.
کد خبر : 23114
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دی 1401 - 14:01
اسامی ساختمان های ناایمن استان احصا شد
پایگاه خبری البرزما- مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: متاسفانه ایران کشور زلزله خیزی است و هر از چندگاه شاهد وقوع اتفاقات ناگوار هستیم.
منوچهر غفاری دردناک ترین واقعه را زلزله بم دانست و افزود: ۵ دیماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده و در استان البرز هم خطر نسبی زلزله بالا است.
وی اظهار داشت: گسل های مهمی در البرز وجود دارد که می تواند زلزله هایی را به دنبال داشته باشد که در صورت وقوع و عدم آمادگی، حوادث بسیار تلخی را در پی خواهد داشت.
غفاری تصریح کرد: دستگاه های امدادرسان باید آمادگی لازم را داشته و آموزش های مردمی مداوم باشد، همچنین ایمن سازی و ایمن سازی ساختمان ها باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مطالعات گسل های البرز در سال ۹۴ انجام و در سال ۹۸ کامل شد، ادامه داد: این روند منجر به تدوین نقشه مصوب گسل ها شد اما ابلاغ نشده است.
غفاری تاکید کرد: نقشه مصوب گسل های البرز تا پایان سال ۱۴۰۱ ابلاغ می شود تا شاهد رعایت ضوابط ساختمان ها و اراضی در پهنه های پر خطر استان باشیم.
وی گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل عدم مطالعات، ساختمان هایی روی گسل ساخته شده است در حالیکه نقشه گسل ها به عنوان یک سند راهبردی می تواند کمک کند.
غفاری افزود: ساختمان های ناایمن زیادی را در شهرهای البرز داریم که در مقابل زلزله تاب ندارند لذا شهرداری ها اسامی آنها را احصا کرده اند تا به سمت ایمن سازی بروند.
وی اظهار داشت: بیمارستان هایی در البرز وجود دارد که فاقد استحکام لازم در برابر زلزله هستند و باید جدی تر به آنها پرداخته شود چرا که در مواقع بحران امدادرسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.