دستگیری کلاهبرداران موسسه های خیریه درالبرز

پایگاه خبری البرزما- فرمانده انتظامی البرزگفت: افرادی که بهانه استخدام 2 نفر از آشنایان خود در موسسه های خیریه و دریافت چک ضمانت ، شماره چک ها را بر روی چک های جعلی درج کرده دراین استان دستگیرشد. به گزارش پلیس البرز، سرداربخشعلی کامرانی صالح افزود: در پی تماس کارکنان شعب یکی از بانک ها

کد خبر : 1676
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 - 11:37
دستگیری کلاهبرداران موسسه های خیریه درالبرز

پایگاه خبری البرزما- فرمانده انتظامی البرزگفت: افرادی که بهانه استخدام 2 نفر از آشنایان خود در موسسه های خیریه و دریافت چک ضمانت ، شماره چک ها را بر روی چک های جعلی درج کرده دراین استان دستگیرشد.

به گزارش پلیس البرز، سرداربخشعلی کامرانی صالح افزود: در پی تماس کارکنان شعب یکی از بانک ها در ‘خلج آباد’ کرج با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر مراجعه شخصی به بانک جهت وصول یک فقره چک جعلی ، بلافاصله ماموران کلانتری 40 کلاک جهت بررسی موضوع به بانک اعزام شدند.
وی اضافه کرد: در تحقیق از نامبرده مشخص شد که چک جعلی را در ازای خرید دام از دو نفر دریافت کرده که با راهنمایی های وی ، آن دو نفر دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.
کامرانی صالح اظهار داشت: متهمان دستگیر شده در ابتدا منکر هر گونه جعل و کلاهبرداری شدند تا این که در مواجه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که با معرفی خود به دو نفر از آشنایانشان به عنوان مدیر و مسئول خرید موسسات خیریه و وعده استخدام آن ها ، به بهانه ضمانت از هرکدام یک فقره چک دریافت و سپس شماره چک ها را بر روی چک های جعلی ثبت کرد .
وی گفت : مال باختگان در زمان معامله ، از بانک صادر کننده استعلام گرفته و پس از تایید شماره حساب و شماره چک از سوی بانک مربوطه ، چک را تحویل می گرفتند اما در زمان سر رسید چک مشخص می شد که چک های دریافتی جعلی است .
کامرانی صالح افزود: در بازرسی از منزل متهمان تعدادی مدارک جعلی از قبیل سربرگ های خام پزشکان، سازمان ها و نهاد های دولتی، خصوصی، انتظامی و قضائی، مهرهای جعلی هیات امنا مساجد و دفاتر اسناد رسمی کشف شد.
وی گفت: متهمان با این شیوه ، تاکنون از 12 نفر از شهروندان به مبلغ 2میلیارد و 130 میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند و پرونده آن ها برای مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.