گسل ایپک عامل زلزله امروز در اشتهارد

پایگاه خبری البرزما- فرماندار اشتهارد با بیان اینکه زلزله امروز اشتهارد با شدت 3.2 ریشتر و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد، گفت: این زلزله خسارتی به دنبال نداشت. محمد کردی گفت: ساعت 6:51 دقیقه صبح امروز شنبه سوم آذرماه زمین‌لرزه‌ای با شدت 3.2 ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد که خوشبختانه

کد خبر : 15268
تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 - 13:11
گسل ایپک عامل زلزله امروز در اشتهارد

پایگاه خبری البرزما- فرماندار اشتهارد با بیان اینکه زلزله امروز اشتهارد با شدت 3.2 ریشتر و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد، گفت: این زلزله خسارتی به دنبال نداشت.

محمد کردی گفت: ساعت 6:51 دقیقه صبح امروز شنبه سوم آذرماه زمین‌لرزه‌ای با شدت 3.2 ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد که خوشبختانه با توجه به شدت پایین آن خسارتی به دنبال نداشت و توسط بسیاری از مردم هم حس نشده بود.

کردی افزود: عامل این زمین‌لرزه گسل ایپک بود که در مرز میان بوئین‌زهرا و اشتهارد قرار دارد؛ معمولاً در اشتهارد این لرزه‌ها وجود دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت تحقیقات بر روی گسل اشتهارد نیز اعلام کرد: این کار توسط استان و شهرداری کرج به دلیل امتداد  و هم راستایی زمین‌شناختی هم برای شهر کرج و هم برای گسل اشتهارد در حال انجام است.

فرماندار اشتهارد خاطرنشان کرد: بهترین راه برای مقابله با زلزله، ساختمان‌سازی استاندارد است و در این زمینه هم در حوزه شهری و هم در حوزه روستایی باید احداث ساختمان مقاوم در اولویت قرار گیرد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: در اشتهارد تجهیزات لازم برای وقوع حوادث احتمالی و چند نقطه هم برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.