اربعین اوج غرور مسلمانان است

پایگاه خبری البرزما- امام جمعه کرج گفت: مقرر شده طرح شهید بهنام محمدی با هدف تربیت هشت میلیون جوان مومن انقلابی در سطح تعدادی از مدارس متوسطه اجرا شود که امیدواریم تأثیر مثبتی در تقویت روحیه ایثارگری میان نسل آینده‌ساز کشور داشته باشد. آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارم آبان کرج

کد خبر : 14889
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 - 10:53
اربعین اوج غرور مسلمانان است

پایگاه خبری البرزما- امام جمعه کرج گفت: مقرر شده طرح شهید بهنام محمدی با هدف تربیت هشت میلیون جوان مومن انقلابی در سطح تعدادی از مدارس متوسطه اجرا شود که امیدواریم تأثیر مثبتی در تقویت روحیه ایثارگری میان نسل آینده‌ساز کشور داشته باشد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارم آبان کرج ایام اربعین حسینی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: تاکنون 48 هزار ویزای برای زائرین اربعین در استان البرز صادر شده است.

حسینی همدانی ادامه داد: اربعین هم روایتی از نهضت کربلا و گفتمان امام حسین(ع) است؛ رسانه‌های خارجی این حماسه بزرگ را سانسور می‌کنند.

وی راهپیمایی اربعین را اوج انسجام و غرور مسلمانان عنوان کرد و گفت: اربعین می‌تواند گره مشکلات جهان اسلام را باز کند اما دستگاه‌های اجرایی در این حرکت از مردم عقب‌تر هستند و تسهیل امور زائران در این روزها به درستی انجام نشده و مشکلات زائران بیشتر شده است.

حسینی همدانی از تلاش چند ماهه دشمنان برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در این مراسم گفت و تصریح کرد: اینکه برخی زائران برای دریافت ارز مورد نیاز خود دچار مشکل شده‌اند هم جای تأسف دارد.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه کرج به مسائل روز منطقه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان آل سعود را زیر سوال برده است.

امام جمعه کرج به موضوع سند 2030 هم اشاره و اعلام کرد: برخی شیفتگان غرب به فکر ترویج این سند هستند تا میان جوانان و نوجوانان با روحیه جهادگری فاصله ایجاد کنند به عنوان نمونه عکس مرتبط با شهادت نواب صفوی را از کتب درسی حذف کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید به جای نسخه‌های غربی به فکر نهادینه کردن الگوهای داخلی و اسلامی باشیم و طرح مشترک میان مدرسه، خانه و مسجد را پیاده‌سازی کنیم.

حسینی همدانی افزود: در همین راستا مقرر شده طرح شهید بهنام محمدی با هدف تربیت هشت میلیون جوان مومن انقلابی در سطح تعدادی از مدارس متوسطه اجرا شود که امیدواریم تأثیر مثبتی در تقویت روحیه ایثارگری میان نسل آینده‌ساز کشور داشته باشد.

وی در ادامه به سخنان رهبر انقلاب در خصوص شفاف‌سازی نیز اشاره و اعلام کرد: شفاف‌سازی را باید از زندگی امیرالمومنین بیاموزیم نه اینکه آن را در نسخه‌های غربی جست و جو کنیم.

وی افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در این موضوع دارند و باید نام کسانی که نمی‌خواهند در جامعه شفاف سازی شود را اعلام کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.