«عزت الله انتظامی» درگذشت

پایگاه خبری البرزما-«عزت الله انتظامی» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت. عزت‌الله انتظامي 31 خرداد سال 1303 در محله سنگلج تهران متولد شد.وي فعاليت هنري خود را با پيش پرده خواني در تماشاخانه‌هاي لاله زار شروع كرد و پس از يك سال به تماشاخانه‌هاي هنر و فرهنگ تهران رفت.انتظامی در سال 1348 تصمیم به کسب

کد خبر : 13914
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 - 12:32
«عزت الله انتظامی» درگذشت

پایگاه خبری البرزما-«عزت الله انتظامی» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت.

عزت‌الله انتظامي 31 خرداد سال 1303 در محله سنگلج تهران متولد شد.وي فعاليت هنري خود را با پيش پرده خواني در تماشاخانه‌هاي لاله زار شروع كرد و پس از يك سال به تماشاخانه‌هاي هنر و فرهنگ تهران رفت.انتظامی در سال 1348 تصمیم به کسب تجربه آکادمیک گرفت و توانست بدون کنکور وارد دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر شود. پس از فراغت از تحصیلات دانشگاهی، در حدود سال های 1353-1352 به تدریس رشته تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه الزهرا (س) کنونی پرداخت.
وی سال ها در خدمت تئاتر و سینما بوده و آثار بسیار ارزنده ای از خود به جا نهاده است.عزت الله انتظامی از حدود 14سالگی تئاتر را با پیش پرده خوانی در تماشاخانه های لاله زار آغاز کرد.

پس از یک سال به تماشاخانه های هنر و تهران رفت؛ همزمان در سال 1320 نخستین نمایش حرفه ای خود را با عنوان «التیماتوم» نوشته پرویز خطیبی و به کارگردانی اصغر تفکری در تئاتر پارس لاله زار اجرا کرد و تا سال 1326 توانست در بیش از 10 نمایش نقش پردازی کند. وی در دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران نزد استادانی همچون حمید سمندریان و شنگله دانش خود را با آموخته های آکادمیک روزآمد کرد. انتظامی در هنرستان صنعتی همراه با هوشنگ بهشتی، نصرت الله کریمی، حمید قنبری و محمدعلی جعفری فعالیت هنری می کرد.
او همچنین پدر مجید انتظامی آهنگساز و نوازنده معروف است. مجید انتظامی (متولد 18 اسفند 1326 در تهران) آهنگساز، نوازنده ابوا و مدرس موسیقی است و از آهنگسازان برجستهٔ سینمای ایران به شمار می آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.