فضای مجازی بلای جان سرانه مطالعه شد

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: فضای مجازی موجب شده است با کاهش سرانه مطالعه در جامعه مواجه شویم و هیچ مبلغی در سبد کالای خانواده به خریدن کتاب اختصاص نمی‌یابد. ناصر مقدم گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری موظف هستیم اقدامات خود را در حوزه فرهنگ و هنر

کد خبر : 13554
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 12:50
فضای مجازی بلای جان سرانه مطالعه شد

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: فضای مجازی موجب شده است با کاهش سرانه مطالعه در جامعه مواجه شویم و هیچ مبلغی در سبد کالای خانواده به خریدن کتاب اختصاص نمی‌یابد.

ناصر مقدم گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری موظف هستیم اقدامات خود را در حوزه فرهنگ و هنر توسعه دهیم. وی افزود: لازم است با ارتقاء فرهنگ، خود را برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی که همواره توسط شبکه‌های معاند به انقلاب اسلامی ایران وارد می‌شود آماده کنیم و ارتقاء فرهنگی جامعه را توسط اهل‌قلم و هنر میسر سازیم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بابیان اینکه فضای مجازی یکی از دلایل کاهش مطالعه در جامعه است، تصریح کرد: متأسفانه در سبد کالای خرید منازل هیچ مبلغی برای خرید کالا در نظر گرفته نمیشود. مقدم یادآور شد: اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در بین مردم به‌خوبی تبیین نشده است و از طرفی شاهد افزایش نرخ کتاب هستیم که تمامی این موارد موجب شده، شاهد کاهش سرانه مطالعات در جامعه باشیم. وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش نقش مهمی در تربیت جوانان کتاب‌خوان دارد تصریح کرد: قشر جوان از دوره دبستان و دبیرستان باید کتاب‌خوان شوند و در این راستا بهتر است ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار گیرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: معضلات اقتصادی نیز موجب شده است تا خانواده‌ها وقت و زمان خود را تا پاسی از شب صرف مسائل حاشیه‌ای کنند و بازهم جای مطالعه کتاب و ترویج این فرهنگ خالی بماند. مقدم بابیان اینکه بهتر است هدیه دادن کتاب، جایگزین اهداء اسباب‌بازی و سایر وسایل شود، گفت: اگر خانواده‌ها به کتاب نیز در حد و اندازه پوشاک و اسباب‌بازی بها دهند، بی‌شک شاهد ارتقاء فرهنگ کتاب‌خوانی خواهیم بود. وی در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تجلیل از نویسندگان، شعرا و اهل‌قلم، می‌توانیم زمینه کتاب‌خوانی را در جامعه گسترش دهیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.