70 میلیارد تومان بدهند از هشتگرد به طالقان می‌رسیم

پایگاه خبری البرزما- مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی البرز با اشاره به کاهش اعتبارات پروژه‌های عمرانی کشور، توضیح داد: تاکنون ۲۲ میلیارد تومان به پروژه هشتگرد-طالقان تخصیص یافته و امیدواریم باقی مانده منابع که حدود ۷۰ میلیارد تومان است نیز هر چه سریعتر تخصیص یابد. علی اصغر کاظمی در حاشیه

کد خبر : 13544
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 12:10
70 میلیارد تومان بدهند از هشتگرد به طالقان می‌رسیم

پایگاه خبری البرزما- مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی البرز با اشاره به کاهش اعتبارات پروژه‌های عمرانی کشور، توضیح داد: تاکنون ۲۲ میلیارد تومان به پروژه هشتگرد-طالقان تخصیص یافته و امیدواریم باقی مانده منابع که حدود ۷۰ میلیارد تومان است نیز هر چه سریعتر تخصیص یابد.

علی اصغر کاظمی در حاشیه بازدید از محور هشتگرد – طالقان، اظهار کرد: احداث مسیر طالقان – هشتگرد به عنوان یکی از جدی ترین مطالبات البرزی‌ها از سال ۹۵ در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بدون شک تکمیل این پروژه نقش بسزایی در به فعلیت رسیدن جاذبه‌های گردشگری منطقه طالقان دارد.

کاظمی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای این پروژه گفت: سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به این پروژه تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سه قطعه در حال انجام است که قطعه اول آن حدود ۱۹ کیلومتر است.

وی ادامه داد: طول تونل که در قطعه دو قرار گرفته یک کیلومتر است که با احتساب دو راه دسترسی حدود پنج کیلومتر می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز گفت: قطعه سوم پروژه هشتگرد – طالقان نیز از شهر جدید هشتگرد آغاز شده و به سمت قسمت خروجی قطعه دو امتداد می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تکمیل این مسیر حدود ۳۵ کیلومتر ارتباط طالقان به مرکز استان کوتاه‌تر می‌شود و زمان سفر نیز حدود یک ساعت کاهش می‌یابد.

وی در ادامه به وضعیت پیشرفت این پروژه اشاره کرد و افزود: پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه طی سال گذشته بدون احتساب تونل، حدود ۳۵ درصد بوده که این میزان از سال گذشته تاکنون به ۷۵ درصد رسیده است.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی راه هشتگرد – طالقان با احتساب تونل حدود ۵۵ درصد است‌.

وی با بیان اینکه تونل این پروژه حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد؛ اظهار کرد: قطعات اول تا سوم نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

کاظمی با اشاره به زمانبندی سال جاری برای این پروژه، تاکید کرد: بدون احتساب تونل، در نظر داریم مسیر این پروژه را تکمیل کنیم.

وی همچنین گفت: تکمیل تونل این پروژه در برنامه‌ای ۲۴ ماهه قرار دارد که در صورت تامین منابع مالی آن، زودتر از موعد به اتمام می‌رسد.

کاظمی با اشاره به تقاضای سفر به طالقان، گفت: پیش بینی می شود که در سال اول بهره برداری روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه از این مسیر عبور کند‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.