طولانی ترین ماه گرفتگی قرن۲۱

پایگاه خبری البرزما- کارشناس نجوم از وقوع طولانی ترین ماه گرفتگی قرن ۲۱ خبر داد و گفت: این پدیده در ایران نیز قابل رویت خواهد بود.علی آزادگان کارشناس نجوم گفت: شامگاه جمعه پنجم مرداد ۱۳۹۷ از ایران می توان شاهد خسوفی بود که طولانی ترین گرفت قرن۲۱ است. وی با بیان اینکه شروع این ماه

کد خبر : 13084
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تیر 1397 - 10:32
طولانی ترین ماه گرفتگی قرن۲۱

پایگاه خبری البرزما- کارشناس نجوم از وقوع طولانی ترین ماه گرفتگی قرن ۲۱ خبر داد و گفت: این پدیده در ایران نیز قابل رویت خواهد بود.علی آزادگان کارشناس نجوم گفت: شامگاه جمعه پنجم مرداد ۱۳۹۷ از ایران می توان شاهد خسوفی بود که طولانی ترین گرفت قرن۲۱ است.
وی با بیان اینکه شروع این ماه گرفتگی بزرگ در ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه روز جمعه ۵ مرداد است، خاطر نشان کرد: کل مراحل این ماه گرفتگی که جمعه آغاز می شود و سحرگاه شنبه به پایان می رسد شش ساعت و ۱۳ دقیقه و ۴۸ ثانیه طول خواهد کشید.

آزادگان با بیان اینکه در این ماه گرفتگی، ماه در اولین مرحله گرفت وارد نیم سایه زمین می شود که نشان از آغاز گرفت است، بیان کرد: ماه به تدریج بیشتر داخل نیم سایه زمین فرو می رود تا اینکه بالاخره لبه ماه وارد تمام سایه زمین می شود و این مرحله را با نام آغاز گرفت جزئی می شناسیم.

وی افزود: ماه با حرکت در سایه زمین بیشتر وارد تمام سایه زمین می شود تا اینکه لبه مقابل ماه هم وارد تمام سایه زمین خواهد شد که بعد از آن کل ماه در تمام سایه زمین قرار گرفته و ماه گرفتگی کلی آغاز می شود.

به گفته این کارشناس نجوم، بعد از آن، ماه به حرکت خود در تمام سایه زمین ادامه می دهد تا به اوج برسد.

وی با بیان اینکه حدود ۴ صبح کلیه مراحل خسوف به پایان می رسد، عنوان کرد: بعد از اوج ماه گرفتگی، ماه تمام مراحل قبلی را به ترتیب معکوس طی می کند تا کاملا از تمام سایه و سپس از نیم سایه خارج شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.