27 هزار معلول در البرز زندگی می‌کنند

پایگاه خبری البرزما-کارشناس مناسب‌سازی اداره کل بهزیستی البرز می‌گوید: در البرز 27 هزار معلول دارای پرونده زندگی می‌کنند که به دلیل وضعیت نامناسب معابر و امکانات شهری خانه نشین شده و با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند.عبدالرضا ارجمندنیا ادامه می‌دهد: علاوه بر این در حال حاضر بیش از 10 هزار جانباز و تعداد زیادی

کد خبر : 11859
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 12:26
27 هزار معلول در البرز زندگی می‌کنند

پایگاه خبری البرزما-کارشناس مناسب‌سازی اداره کل بهزیستی البرز می‌گوید: در البرز 27 هزار معلول دارای پرونده زندگی می‌کنند که به دلیل وضعیت نامناسب معابر و امکانات شهری خانه نشین شده و با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند.عبدالرضا ارجمندنیا ادامه می‌دهد: علاوه بر این در حال حاضر بیش از 10 هزار جانباز و تعداد زیادی سالمند(10 تا 15 درصد جمعیت کل استان)، کودک زیر هفت سال، زن باردار، افراد دارای معلولیت موقت نیز در استان زندگی می‌کنند که طبق تعریف جهانی جزء معلولان به شمار می‌آیند.
وی توضیح می‌دهد: به کشورهای توسعه یافته که سفر کنیم شاهد حضور معلولان زیادی در سطح شهرها هستیم، این امر به بالا بودن آمار جمعیتی این افراد بر نمی‌گردد بلکه مستقیما به وجود شرایط استاندارد و مناسب بودن فضا برای حضور این بخش از جامعه در فضاهای عمومی مربوط می‌شود.
این مسئول با اشاره به نامناسب بودن شرایط حضور معلولان در سطح شهر ابراز می‌کند: متاسفانه به دلیل بی توجهی‌های صورت گرفته امروز بسیاری از معلولان کرجی برای استفاده از مترو، بانک، انجام کارهای اداری و حتی برداشت پول از دستگاه ای تی ام با مشکل مواجه هستند. در چنین شرایطی چطور می‌توان از آنها انتظار داشت امید داشته باشند و با اعتماد به نفس در فضاهای مختلف حضور پیدا کرده و در جریان‌های مختلف مشارکت کنند.

ضرورت ایجاد مدیریت واحد برای مناسب سازی معابر کرج

وی اظهار می‌کند: هر چند از سال 90 تا کنون به حسب ضرورت شاهد برگزاری جلسات مناسب سازی در سطح استان بوده‌ایم ولی واقعیت این است این جلسات کمتر خروجی رضایت بخشی داشته و این مساله مستقیما به دیدگاه کم رنگ مسئولان نسبت به جایگاه معلولان در جامعه باز می‌گردد.
وی اظهار می‌کند: متاسفانه در حال حاضر در کرج در بهترین حالت شاهد برآورده شدن تنها 20 درصد از انتظارات معلولین در خصوص مناسب سازی معابر شهری بوده‌ایم و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.
ارجمندنیا می‌گوید: شهرداری مجموعه‌ای است که وظیفه مستقیم نسبت به مناسب سازی معابر برای حضور معلولان در سطح شهر دارد ولی به دلیل ناهماهنگی بین معاونت‌هایش در این حوزه بسیار کند پیش می‌رود.
وی ادامه می‌دهد: تا زمانی که که مدیریتی واحد در بین معاونت‌های شهرداری ایجاد نشود، گرهی از مشکلات معلولان کرج باز نمی‌شود و هر اقدامی هم که در این بخش صورت بگیرد مقطعی و سطحی خواهد بود.
کارشناس مناسب‌سازی اداره کل بهزیستی البرز می‌گوید: برای اصلاح وضع موجود باید کمیته‌ای متشکل از معاونت‌های مختلف شهرداری ایجاد شود که در آن پروژه‌های اصلاحی و جدید شهری بررسی و با اتفاق نظر اجرایی شوند تا از این طریق پیگیری حقوق معلولان راحت تر صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.