توصیه های دارویی در هنگام روزه داری

پایگاه خبری البرزما- برخی از داروهای ضد التهاب این قابلیت را دارند که دو بار در طول روز مصرف شوند. مصرف این گونه داروها را می توان با مشورت پزشک و داروساز به زمان افطار یا سحر موکول نمود.برخی از داروها نیز به شکل آهسته رهش در بازار دارویی موجود می باشند. در مورد این

کد خبر : 11835
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 10:59
توصیه های دارویی در هنگام روزه داری

پایگاه خبری البرزما- برخی از داروهای ضد التهاب این قابلیت را دارند که دو بار در طول روز مصرف شوند. مصرف این گونه داروها را می توان با مشورت پزشک و داروساز به زمان افطار یا سحر موکول نمود.برخی از داروها نیز به شکل آهسته رهش در بازار دارویی موجود می باشند. در مورد این داروها به جای مصرف سه تا چهار بار در روز ، پزشک می تواند داروی آهسته رهش که یکبار در روز تجویز می شود توصیه نماید.
در زمان روزه داری هیچگاه وعده های دارو را خودسرانه حذف و یا به زمان دیگری موکول ننمایید . این عمل سبب اختلال در روند درمان می گردد . مصرف بسیاری از داروها را می توان پس از مشورت با پزشک به زمان سحری یا افطار منتقل نمود.
اثر بخشی بسیاری از داروها ، ارتباط مستقیمی با مصرف به موقع آنها درزمان معین دارد در ایام روزه داری خود سرانه نوبت داروی خود را قطع ننماید.
قطع نگهانی برخی از داروها به واسطه روزه داری بسیار خطرناک است. درباره قطع داروهای خود و نحوه استفاده آنها در ماه مبارک رمضان ، با مشورت پزشک و یا داروساز خود مشورت نمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.