۷۳۶میلیارد تومان خسارت به کشاورزان

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل جهاد کشاورزی البرز از خسارات های وارد شده برف و سرمای هفته گذشته خبر داد و گفت: بر اثر بارش برف هفته گذشته خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان البرز وارد شده است. موسوی افزود: به عنوان مثال در بعضی از درختان مثل گردو بین 90تا100 درصد خسارت وارد شده

کد خبر : 10646
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 9:53
۷۳۶میلیارد تومان خسارت به کشاورزان

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل جهاد کشاورزی البرز از خسارات های وارد شده برف و سرمای هفته گذشته خبر داد و گفت: بر اثر بارش برف هفته گذشته خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان البرز وارد شده است.

موسوی افزود: به عنوان مثال در بعضی از درختان مثل گردو بین 90تا100 درصد خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد: از میان برآوردهای انجام شده در سطح استان، 736میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: این خسارت وارد شده عمدتا در بخش گندم در سطحی بالای 10هزار هکتار بین 30تا70 درصد است.

موسوی ادامه داد: در محصول جو نیز در 5هزار هکتار از سطح زیر کشت، به محصولات بین 40تا60 درصد خسارت وارد شده و در بخش سبزی و صیفی نیز بالای 70درصد خسارت وارد شده است.

وی با توجه به اینکه گزارشات تکمیلی به سرعت انجام شده است گفت: گزارشات تکمیلی به وزارت کشاورزی ارائه کردیم و آن دسته از افرادی که باغات خود را بیمه کرده بودند حتما از صندوق بیمه کشاورزی کشور تامین خسارت می شوند ولی آن دسته از افرادی که متحمل خسارت شدند اما بیمه نبودند باید منتظر بمانند تا گزارشات تکمیلی ارسال شده به وزرات کشاورزی و ستاد کل حوادث غیرمترقبه کشور پیگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.